دادستان تهران بر تسریع رسیدگی به پرونده‌های مسن تاکید کرد


دادستان تهران بر تسریع  رسیدگی به پرونده‌های مسن تاکید کرد

تهران- ایرنا- دادستان تهران گفت: سرپرستان نواحی دادسراها باید در جهت رفع اطاله‌دادرسی تلاش و پیگیری‌ مجدانه داشته باشند تا ما شاهد کاهش پرونده‌های مسن و تسریع در رسیدگی‌ها باشیم.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی در جلسه شورای معاونین دادستانی تهران با تشریح عملکرد دادسرا در ۴ ماه اول سالجاری افزود: ضرورت دارد با توکل بر لطف پروردگار و توانمندی‌های مجموعه همکاران‌قضایی و اداری و مدیران شریف و شایسته تلاش کنیم این نهاد تبدیل به یک مجموعه پویا، به روز و پیشرو در دفاع از حریم حقوق‌ عمومی و خصوصی شده و خدمت در این جایگاه تبدیل به یک آرمان‌مقدس شود.
وی با اشاره به اصلاح ساختار تشکیلاتی دادسرای تهران گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص بازنگری و تصویب ساختار تشکیلاتی قضائی و اداری دادسرای عمومی و انقلاب تهران این امر منجر به ایجاد نواحی و پستهای جدید و همچنین ارتقاء قابل توجه پست‌های سازمانی شده است.
القاصی در ادامه با تأکید بر رعایت سلسله‌مراتب اداری خواستار انعکاس به‌موقع وقایع مهم به حوزه دادستانی به صورت مستقیم و مکتوب شد.

اجتناب و پرهیز قضات از هرگونه توصیه و سفارش‌پذیری در پرونده‌های قضایی

دادستان تهران با اشاره به رعایت عدالت و انصاف در رسیدگی قضایی افزود: قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش جداً اجتناب و پرهیز کنند، چرا که جایگاه و شأن قضاوت عاری از توصیه‌پذیری است.

وی در ادامه با توجه به اهمیت رسیدگی و تعیین تکلیف زندانیان و ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام بر ضرورت تلاش و پیگیری مضاعف در این خصوص تأکید کرد.
القاصی تعیین تکلیف سارقین متواری و ضرورت دستگیری آنان را از جمله اقدامات لازم برشمرد که نیازمند پیگیری عاجل است.
دادستان تهران با اشاره به دستورالعمل مقام معظم رهبری در خصوص عفو محکومان، تأکید کرد: افرادی باید در لیست عفو قرار گیرند که دارای استحقاق هستند و با توجه به محدودیت زمانی باید در تکمیل و ارسال آن تسریع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران