قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش اجتناب کنند/ ضرورت تعیین تکلیف زندانیان و دستگیری سارقان متواری


قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش اجتناب کنند/ ضرورت تعیین تکلیف زندانیان و دستگیری سارقان متواری

دادستان تهران گفت: قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش جداً اجتناب کنند، چرا که جایگاه و شأن قضاوت عاری از توصیه‌پذیری است.

دادستان تهران گفت: قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش جداً اجتناب کنند، چرا که جایگاه و شأن قضاوت عاری از توصیه‌پذیری است.

قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش اجتناب کنند/ ضرورت تعیین تکلیف زندانیان و دستگیری سارقان متواریبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای معاونان دادستانی تهران روز یکشنبه بیست و هفتم مرداد با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرا، به ریاست القاصی دادستان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی القاصی دادستان تهران ضمن تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر به تشریح اهداف و برنامه‌های این شورا پرداخت.

دادستان تهران در ادامه از زحمات مجموعه معاونان قدردانی و برگزاری مستمر جلسات شورای معاونان را خواستار و بر آن تأکید کرد.

او با اشاره به اصلاح ساختار تشکیلاتی دادسرای تهران گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص بازنگری و تصویب ساختار تشکیلاتی قضائی و اداری دادسرای عمومی و انقلاب تهران این امر منجر به ایجاد نواحی و پست‌های جدید و همچنین ارتقاء قابل توجه پست‌های سازمانی شده است.

القاصی در ادامه، عملکرد دادسرا را طی ۴ ماه اول سال جاری تشریح و با اشاره به وضعیت آمار و میزان کسب امتیازات، تصریح کرد: سرپرستان نواحی دادسرا‌ها باید در جهت رفع اطاله‌دادرسی تلاش و پیگیری‌مجدانه داشته باشند تا ما شاهد کاهش پرونده‌های مسن و تسریع در رسیدگی‌ها باشیم.

او در ادامه با تأکید بر رعایت سلسله مراتب اداری خواستار انعکاس به موقع وقایع مهم به حوزه دادستانی به صورت مستقیم و مکتوب شد.

دادستان تهران با اشاره به رعایت عدالت و انصاف در رسیدگی قضایی افزود: قضات باید از پذیرش هرگونه توصیه و سفارش جداً اجتناب و پرهیز کنند، چرا که جایگاه و شأن قضاوت عاری از توصیه‌پذیری است.

القاصی در ادامه با توجه به اهمیت رسیدگی و تعیین تکلیف زندانیان و ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام بر ضرورت تلاش و پیگیری مضاعف در این خصوص تأکید کرد.

او تعیین تکلیف سارقان متواری و ضرورت دستگیری آنان را از جمله اقدامات لازم برشمرد که نیازمند پیگیری عاجل است.

دادستان تهران با اشاره به دستورالعمل مقام معظم رهبری در خصوص عفو محکومان، تأکید کرد: افرادی باید در لیست عفو قرار گیرند که دارای استحقاق هستند و با توجه به محدودیت زمانی باید در تکمیل و ارسال آن تسریع شود.

القاصی با اشاره به اینکه دادسرا یک ساختار قضایی مستقل و دارای وظائف و تکالیف قانونی است، افزود: ضرورت دارد با توکل بر لطف پروردگار و توانمندی‌های مجموعه همکاران‌ قضایی و اداری و مدیران شریف و شایسته باید تلاش کنیم این نهاد تبدیل به یک مجموعه پویا، به روز و پیشرو در دفاع از حریم حقوق عمومی و خصوصی شده و خدمت در این جایگاه تبدیل به یک آرمان مقدس شود.

در ادامه جلسه معاون اجرایی دادستان نیز به ارائه گزارش مستندِ پاورپوینت آمار عملکردی و میزان و نحوه کسب امتیازات و ابلاغ الکترونیک دادسرا‌های تهران در ۴ ماهه سال جاری پرداخت و ضمن تشریح عملکرد هر یک از نواحی ۳۸ گانه به عملکرد مثبت و منفی آمار و کسب امتیازات برخی شعبات نواحی نیز اشاره کرد.

برزویی ضمن تشریح عوامل مؤثر در عملکرد و کسب امتیازات مثبت به پرسش و ابهامات مطرح شده توسط معاونان نیز پاسخ گفت.

او بر ضرورت اعمال نظارت بر عملکرد و میزان پرونده‌های وارده، مختومه و مانده در شعبه تأکید کرد و افزود: این نظارت باید به نحوی باشد که در هر ماه شاهد کاهش پرونده‌های مسن و مانده موجودی تمامی شعب باشیم.

بیشتر بخوانید: تحقیقات در مرحله دادسرا باید فوری و دقیق انجام گیرد

معاون‌ اجرایی‌ دادستان‌ تهران خاطرنشان ساخت: چنانچه نقطه‌نظر و یا پیشنهادی در جهت غنای برنامه ارائه شده و همچنین امکان نظارت دقیق‌تر بر عملکرد وجود داشته باشد، سرپرستان نواحی می‌توانند مراتب را به صورت مکتوب جهت جمع‌بندی ارائه کنند.

در پایان جلسه کیان‌منش معاون قضایی دادستان به کیفیت تنظیم جدول تعدیل و نحوه امتیاز‌دهی نواحی دادسرای‌تهران پرداخت و ضمن تشریح وضعیت موجود از حیث پرونده‌های وارده و منابع و نیروهای قضایی به سؤالات حضار نیز پاسخ گفت.

انتهای پیام/

تأکید دادستان تهران بر تعیین تکلیف زندانیان و ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟