160 میلیارد ریال به طرح‌های آموزشی مشارکتی کاشان تخصیص یافت


160 میلیارد ریال به طرح‌های آموزشی مشارکتی کاشان تخصیص یافت

هم‌اکنون ۱۲۵ واحد آموزشی در شهرستان آران‌وبیدگل میزبان نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز بوده و ۳۲۰ واحد آموزشی نیز برای جمعیت دانش آموزی ۵۸ هزار نفری شهرستان کاشان شامل هشت هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران تشریح کرد: مدرسه‌های بسیاری در کاشان وجود داشت که ۵۰ درصد آن از سوی خیر ساخته شده بود اما دولت به علت کمبود بودجه، توانایی عمل به وعده خود را نداشت که با پیگیری‌های صورت گرفته، محقق شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد یادآور شد: ۷۳ درصد از مدرسه‌های این منطقه از سوی خیران ساخته شده که این امر بیانگر سرآمدی مردم در حوزه مشارکت‌های اجتماعی است.

وی افزود: اولویت وزارت آموزش و پرورش تعمیر، بازسازی و مقاوم‌سازی مدرسه‌های تخریبی بوده که در این راستا با کمک خیران مدرسه‌ساز تلاش شده تا در نقاط روستایی هم نسبت به مقاوم سازی و استحکام‌بخشی چنین مدرسه‌هایی اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش در مدرسه‌های کاشان و آران‌وبیدگل تاکید کرد: کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌های اصلی نظام هستند و از این رو هزینه کردن برای آموزش از جمله در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور به شمار می‌آید.

وی همچنین کمبود معلم را از دیگر چالش‌های این منطقه فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: پنج هزار و ۷۰۰ نفر معلم خرید خدمت در استان اصفهان فعالیت دارند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان کاشان است.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: برای سهیمه جدید استخدام معلم منطقه کاشان هم با وزیر آموزش و پرورش نامه‌نگاری صورت گرفته که امید می‌رود به برطرف شدن کمبودها کمک کند.

موضوع مالکیت علت کلاف سردرگم فرودگاه کاشان است

160 میلیارد ریال به طرح‌های آموزشی مشارکتی کاشان تخصیص یافت

نماینده کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه علت واگذار نشدن تنها فرودگاه منطقه شمال استان اصفهان به شرکت فرودگاه‌های کشور را موضوع مالکیت زمین آن عنوان کرد و اظهار داشت: سند مالکیت زمین فرودگاه کاشان در اختیار شهرداری نیست که بتوان آن را انتقال داد اما موضوع در حال پیگیری بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی از فرودگاه کاشان به عنوان یک امکان مهم برای منطقه مرکزی کشور در شرایط اضطرار نام برد و افزود: استان اصفهان دارای یک فرودگاه است و فرودگاه کاشان به عنوان یک فرودگاه پدافندی به شمار می‌آید.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: قول‌هایی برای کمک مالی به فرودگاه کاشان در زمان استاندار پیشین اصفهان داده شده بود اما تحقق نیافت که انتظار می‌رود استاندار جدید با توجه به حاکم شدن رویکرد همگرایی، نگاه ویژه‌ای به این فرودگاه داشته باشد.

وی برقراری پرواز از فرودگاه کاشان به مقصد عتبات عالیات را نیازمند مرز هوایی و تصویب آن در هیات دولت برشمرد و گفت: با وجود رد این درخواست در کمیسیون مربوطه، بار دیگر با همکاری وزارت کشور به هیات دولت ارجاع داده شده و تلاش داریم با برطرف کردن کاستی‌ها، این مجوز را دریافت کنیم؛ چرا که می‌تواند به شکوفایی گردشگری و اقتصادی شدن فرودگاه کمک کند.

طرح فرودگاه کاشان پیش‌تر در سال ۷۴ راه‌اندازی شده بود که پس از ۲ دهه وقفه، در نهایت شهرداری به عنوان بهره‌بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن وارد عمل شد.

پروازهای این فرودگاه از خرداد ۱۳۹۵ آغاز و اردیبهشت سال ۹۷ متوقف شد اما پس از چندماه در نهایت ۱۲ بهمن همان سال فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

به گفته مدیر فرودگاه کاشان، تاکنون ۴۷۰ سورتی پرواز انجام و افزون بر ۷۵ هزار نفر مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شدند.

این فرودگاه در زمینی با وسعت نزدیک به ۸۰۰ هکتار در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟