چهار مجوز ایجاد طرح گردشگری در کردستان صادر شد


چهار مجوز ایجاد طرح گردشگری در کردستان صادر شد

سنندج - ایرنا - میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از ابتدای امسال چهار مجوز ایجاد طرح گردشگری و برای 33 مورد نیز موافقت اصولی صادر کرده است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و توجه ویژه به پتانسیل‌های موجود در سطح استان و ایجاد اشتغال پایدار اقدام به صدور این تعداد مجوز و موافقت اصولی شده است.

حمید اسکندری با اشاره به اینکه امروزه توسعه صنعت گردشگری کشورمی تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت است افزود: این اداره کل با جدیت نسبت به معرفی جاذبه ها و پتانسیل‎های گردشگری استان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد تاسیسات گردشگری برای جذب توریست و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمد زایی از جمله برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه است.

هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ تخت مسافر در اماکن اقامتی استان وجود دارد که فعالان گردشگری کردستان در ۳۱ هتل، ۲۴ مهمان پذیر و ۲ هتل آپارتمان مشغول خدمت رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۰ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول درفهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج