شبکه ریلی باید 30 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر را جابه جا کند


شبکه ریلی باید 30 درصد بارهای ورودی و خروجی بنادر را جابه جا کند

اهواز- ایرنا- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور بر ضرورت تحقق سهم 30 درصدی شبکه ریلی در جابجایی کالاهای ورودی و خروجی به بنادر طی پنج سال آینده و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمد علی حسن زاده در حاشیه نشست بررسی ظرفیت های ریلی بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی از مجموعه بارهای ورودی و خروجی به بندر خیلی قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: در نشستی که امروز با حضور مسئولان گمرک و همچنین مدیرعامل راه آهن کشور در بندر امام برگزار شد، برای تحقق سهم شبکه ریلی در جابجایی کالاها هماهنگی های لازم انجام شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: در این راستا از توان سرمایه گذاران نیر استفاده می شود و تلاش داریم که این تکلیف قانونی در سقف زمانی که برنامه ششم توسعه تعیین کرده، محقق شود.

حسین زاده با تاکید بر اینکه بعضی از کالاها ریل‌پسند هستند، گفت: به خاطر سیر طولانی واگن های باری، در حال حاضر ترجیح صاحبان کالا بر این است در مدت زمان کمتری بار خود را به مقصد برسانند لذا بیشتر از حمل و نقل زمینی استفاده می کنند.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: اگر بتوانیم زمان سیر را کوتاهتر کنیم به یقین جابجایی کالا با ریل، از نظر اقتصادی مطلوبیت بالاتری پیدا می کند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: بندر امام خمینی (ره) بزرگترین شبکه ریلی داخلی را در بین بنادر کشور دارد که شامل ۱۴۰ کیلومتر می شود.

ر اساس این گزارش، راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز - بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز - خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی