چراغ سبز شاخص کل دوباره روشن شد/ نماگر بورس در آستانه کانال 263هزار واحدی


چراغ سبز شاخص کل دوباره روشن شد/ نماگر بورس در آستانه کانال 263هزار واحدی

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری شد که پس از افت قابل توجه شاخص کل بورس در روز گذشته، بار دیگر این نماگر مهم به مدار صعودی بازگشت.

بانک وبیمه | اقتصاد آنلاین | 1 ساعت پیش |8/19/2019 4:39:28 PM 56 بازدید

چراغ سبز شاخص کل دوباره روشن شد/ نماگر بورس در آستانه کانال 263هزار واحدی

اقتصادآنلاین - محمدمیلاد عبداللهی؛ معاملات امروز بازار سهام بر خلاف روز گذشته که با افت محسوس شاخص کل همراه بود، بار دیگر به مدارصعودی بازگشت و این نماگر مهم با رشد هزار 949 واحد معادل (0.75)درصد به ارتفاع 262هزار واحدی رسید.

همچنین ارزش کل معاملات امروز هزار و 130میلیارد تومان و حجم معاملات نیز کمی از 3 میلیارد فراتر رفت.

گفتنی است شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد هزارو145 واحدی، معادل (1.65)همراه بود.

ترین‌های معاملات امروز

در میان نمادهای بورسی «اخابر»، «شپنا»، «همراه»، «ونوین»، «پارسان» و «حکشتی» در مجموع با 964 واحد رشد بیشترین تاثیر را در سبز شدن چراغ شاخص کل داشتند. در مقابل «وامید» و «کگل» مانع از رشد بیشتر این نماگر مهم بورسی شدند.

از طرفی در معاملات امروز نمادهای، بانک تجارت، گروه سایپا، نوسازی وساختمان تهران و ماشین سازی اراک به عنوان پربیینده ترین نمادهای بورسی شناخته شدند.

در این میان گروه‌های خودروسازی، محصولات شیمیایی و بانک‌ها به عنوان برترین گروه‌های صنعتی معرفی شدند.

گفتنی است، بیشترین افزایش قیمت به نمادهای «ونوین»، «کپشیر» و «فروس»تعلق گرفت و در مقابل «ختراک»، «وآذر»، «تمحرکه» و«قثابت» با بیشترین کاهش قیمت، کم‌ترین سود را برای مشتریان خود با ارمغان آوردند.

کوتاه از فرابورس

آیفکس هم مطابق انتظار و مانند شاخص کل بورس با رشد 24 واحدی همراه بود و به ارتفاع سه هزاو 500 واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس ایران از 281 هزار فراتر رفت و حجم معاملات نیز به سه میلیارد نزدیک شد. از سوی دیگر ارزش معاملات نیز بالاتر از هزارو 532 میلیارد ثبت شد.

در میان نمادهای فرابورسی «ذوب»، «کگهر»، «بزاگرس»، «کرمان»، «کوثر» و «وهور» در مجموع با 14 واحد رشد آیفکس را ارتقا دادند، در مقابل نیز نمادهای «هرمز» و «زاگرس» با 5 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشت.

در میان نمادهای فرابورسی «ذوب»، «چکاپا» و«سمگا» عنوان پربیننده‌ترین نمادها را از آن خود کردند.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403