کاهش تصادف‌ها نیازمند اهتمام همه‌جانبه دستگاه‌های مسوول است


کاهش تصادف‌ها نیازمند اهتمام همه‌جانبه دستگاه‌های مسوول است

ارومیه – ایرنا – سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: کاهش تصادف‌ها و سوانح رانندگی در استان، به اهتمام جدی و همه‌جانبه دستگاه‌های مسوول بستگی دارد و باید همه نهادها وظایف خود را در این خصوص به‌خوبی ایفا کنند.

پیمان آرامون روز دوشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و راه‌های آذربایجان‌غربی افزود: جداسازی جاده های ۲ بانده، افزایش روشنایی محورهای پرتصادف، توجه به ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها، ایمن‌سازی کارگاه‌های حاشیه جاده و حذف بریدگی‌های غیرایمن از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر جداسازی جاده‌های ۲ بانده استان با هدف جلوگیری تصادفات «شاخ به شاخ» اضافه کرد: برای روشنایی محورهای پر تصادف نیز اعتبار لازم در اختیار شرکت برق استان قرار داده شده که امیدواریم این امر به اولویت کاری این شرکت تبدیل شود.

وی ادامه داد : حفظ ایمنی دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها نیز بسیاری ضروری بوده و نیازمند توجه ویژه ای است و می توان در کنار اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای ایمن سازی این نوع مدارس، از ظرفیت خیّران نیز در این‌خصوص استفاده شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ایمن سازی کامل کارگاه‌های حاشیه محورهای مواصلاتی استان گفت: بریدگی های غیر ایمن و غیر مجاز باید در راستای جلوگیری از تصادف‌های احتمالی حذف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: ۲۷ نقطه کور در استان حذف و ۹ نقطه پر تصادف به صورت اساسی اصلاح شده است.

ارسلان شکری اظهار کرد: همچنین در حوزه ایمن سازی کاربران جاده‌ای، ۴۰۰ کلاه ایمنی به موتور سواران اهدا، ۱۸ مدرسه در حاشیه محورها آشکارسازی، ۸۰ عدد کپسول خاموشی آتش بین وانت بارها توزیع، در ۳۵۰ وانت بار و تراکتور شب رنگ ایمنی و آشکار کننده نصب شده است.

سالانه نزدیک به ۵۰۰ نفر در جاده های آذربایجان غربی بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست می دهند و حدود ۱۰ برابر این رقم نیز مصدوم می شوند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو