بازار 17 میلیارد دلاری نرم افزارهای متن باز در سال 2019


طی سال‌های اخیر میزان علاقمندی سازمان‌ها به خدمات پردازش ابری افزایش یافته است. در این میان نرم‌افزارهای متن باز توانستند تحول بزرگی را در این عرصه ایجاد کنند و موجبات فراگیر شدن آنها را به وجود آورند. خبر جالب در این زمینه این است که انقلاب نرم‌افزارهای متن‌باز طی دو دهه گذشته آغاز شده است و بازار آن همچنان با قدرت فراوان رو به...

طی سال‌های اخیر میزان علاقمندی سازمان‌ها به خدمات پردازش ابری افزایش یافته است. در این میان نرم‌افزارهای متن باز توانستند تحول بزرگی را در این عرصه ایجاد کنند و موجبات فراگیر شدن آنها را به وجود آورند. خبر جالب در این زمینه این است که انقلاب نرم‌افزارهای متن‌باز طی دو دهه گذشته آغاز شده است و بازار آن همچنان با قدرت فراوان رو به گسترش است. بازار جهانی نرم‌افزارهای متن‌باز هم اکنون به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است که با رهبری توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای غیرمتن باز توسعه میابد.
بیشتر نرم‌افزارهای متن‌باز به صورت رایگان یا توسط مجموعه‌های توسعه نرم‌افزاری ارایه می‌شوند. ولی میزان درآمدهای به دست آمده از این نرم‌افزارها افزایش قابل ملاحظه یافته است. صنعت خدمات متن باز در سال ۲۰۱۹ میلادی ارزشی بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود مجموع درآمدهای این بازار در سال ۲۰۲۲ میلادی از ۳۳ میلیارد دلار هم بیشتر شود.
گزارش جدید منتشر شده از از سوی مرکز CB Insights این پیش‌بینی‌ها را انجام داد و طی آن اعلام شد در این بازار چندین میلیارد دلار برای خرید شرکت‌های فعال در عرصه نرم‌افزارهای متن باز سرمایه‌گذاری شده است. به عنوان مثال شرکت Red Hat که چندی پیش به ارزش ۳۴ میلیارد دلار توسط آی‌بی‌ام خریداری شد. علاوه بر این مایکروسافت با پرداخت ۷٫۵ میلیارد دلار شرکت GitHub را خریداری کرد.
شرکت‌های توسعه دهنده خدمات متن‌ باز از جمله MongoDB به ارزش ۸ میلیارد دلار و Elastic به ارزش ۷٫۵ توانسته‌اند حجم گسترده‌ای از این بازار را در اختیار بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج