خسارت 10 میلیارد دلاری تاثیرگذاران مجازی در شبکههای اجتماعی
بر اساس یک گزارش جدید مشخص شد بازار نوظهور و رو به رشد کلاهبرداریهای سایبری از طریق تاثیرگذاران (Influencer) مجازی جعلی بسیار گستردهتر از آنچه که تاکنون تصور میشد در حال فعالیت است. مرکز Mediakix در تازهترین گزارش خود اعلام کرد ارزش بازار جهانی آگهیهای تبلیغاتی جذب شده توسط «تاثیرگذاران مجازی» یا همان «اینفلوئنسرها» تا...
بر اساس یک گزارش جدید مشخص شد بازار نوظهور و رو به رشد کلاهبرداریهای سایبری از طریق تاثیرگذاران (Influencer) مجازی جعلی بسیار گستردهتر از آنچه که تاکنون تصور میشد در حال فعالیت است.
مرکز Mediakix در تازهترین گزارش خود اعلام کرد ارزش بازار جهانی آگهیهای تبلیغاتی جذب شده توسط «تاثیرگذاران مجازی» یا همان «اینفلوئنسرها» تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به ۸٫۵ میلیارد دلار میرسد و پیشبینی شده است این رقم در سال ۲۰۲۰ از ۱۰ میلیارد دلار هم فراتر رود.
شرکت امنیتی CHEQ که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است همکاریهای جدیدی را با دانشگاه بالتیمور انجام داد تا هزینههای مستقیم مربوط به دنبال کنندههای مجازی در شبکههای اجتماعی را محاسبه کند.
گزارش «هزینههای اقتصادی بازیگران بد اینترنت» که توسط این مرکز منتشر شده است در اصل هزینههای واقعی و پنهان مربوط به بازاریابی تاثیرگذاران مجازی و برندها را مشخص کرد.
کسب و کارها توجه ویژهای به عرصه بازاریابی تاثیرگذاران مجازی دارند و از آنها به عنوان کانال موثرتر و معتبرتر برای جذب مخاطبان یاد میکنند.
با این وجود مشخص شده است ۱۵ درصد دنبال کنندگان در صفحات مجازی تاثیرگذاران و سلبریتیها غیرواقعی یا جعلی هستند و این اتفاق موجب میشود کسب و کارها برای پرداخت هزینه به تاثیرگذاران مجازی فریب بخورند.
کارشناسان امنیتی پیشبینی کردند میزان خسارت ناشی از گسترش فعالیت کمپینهای مرتبط با تاثیرگذاران جعلی در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش میابد.