ورود استارت‌آپ‌ها به بازارهای بین‌المللی با حمایت دانشگاه تهران


معاون اجرایی پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه در زمینه اینترنت اشیاء به عنوان نماینده با کشور چین انتخاب شده است که تیم‌های فعال در این زمینه و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از این طریق به بازارهای بین‌المللی به خصوص کشور چین و شرکت در همایش‌های جهانی ورود کنند. هاشم آقازاده بعداز ظهر...

ورود استارت‌آپ‌ها به بازارهای بین‌المللی با حمایت دانشگاه تهران
معاون اجرایی پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه در زمینه اینترنت اشیاء به عنوان نماینده با کشور چین انتخاب شده است که تیم‌های فعال در این زمینه و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از این طریق به بازارهای بین‌المللی به خصوص کشور چین و شرکت در همایش‌های جهانی ورود کنند.
هاشم آقازاده بعداز ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء اظهار داشت: هدف از برگزاری مدرسه اینترنت اشیاء، شناسایی تیم‌هایی است که قابلیت تبدیل به کسب و کار را دارند تا در این مسیر توسط پارک حمایت و هدایت شوند.
وی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: پارک با توجه به رسالت خود تسهیل مسیر تبدیل شدن تیم‌ها به کسب و کار را دارد و زمینه تعاملی بیشتری را ایجاد می‌کند. یکی از خدمات پارک از طریق کلینیک کسب و کار است تا در این کلینیک مسائل مورد نظر را آموزش دهد و تیم‌ها مشورت‌های لازم را بگیرند.
آقازاده اظهار داشت: همچنین تیم‌های منتخب می‌توانند از طریق واحد تجاری سازی از خدمات مشترک آموزشی کلینیک در تمامی مراحل مشاوره بگیرند و از این زنجیره کامل استفاده کنند.
وی اضافه کرد: عوامل اجرایی برای توسعه کسب و کار نیز در پارک مستقر هستند. همچنین در مسیر کسب و کار نیاز به سرمایه و تامین مالی وجود دارد که پارک از طریق اتاق سرمایه خود در این زمینه تسهیلاتی را ارائه می‌کند.
معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: در کنار مکانیزم تامین سرمایه، یک مجموعه توانمند صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در پارک حضور دارد که کمک‌های بسیار خوبی را به تیم‌ها ارئه می‌کند. همچنین موضوع تعامل با سازمان‌ها و ادارات است که تیم‌ها می‌توانند با استفاده از پرچم پارک در مناقصات و دیگر قراردادها شرکت کنند.
به گفته آقازاده، تیم‌ها می‌توانند با حضور در رویدادهایی مثل استارت‌آپ ویکند و کافه‌ها کسب و کار خود را به صنایع معرفی کنند.
انتخاب ۱۰ ایده برتر برای ارائه
در ادامه فرزاد ابراهیمی مدیر برگزاری رویداد مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء اظهار داشت: این برنامه ۹ روزه در یک محیط آزمایشگاهی برگزار شد که در آن اپلیکیشن‌ها، سخت افزار و نرم افزارهای زیادی تست شد تا در نهایت به حداقل محصول دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: از ۱۸۰ ایده به ۱۹ ایده با قابلیت اجرا و در نهایت به ۱۰ ایده برای ارائه رسیدیم و این ایده ها شامل فرهنگ‌سازی اجتماعی، پلت فرم و تمامی موضوعات روز هستند.
ابراهیمی اظهار داشت: ۱۴۳ متقاضی ثبت نام کردند که ۳۸ نفر از ۱۴ تا ۴۲ سال در رشته‌های اینترنت اشیاء، مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، طراحی صنعتی و انرژی‌های تجدیدپذیر از شهرهایی مثل تهران، رشت، ساری، اصفهان، کرج و خوزستان انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در