موزه‌های کشور عید غدیر میزبان بازدید کنندگان هستند


موزه‌های کشور عید غدیر میزبان بازدید کنندگان هستند

تهران- ایرنا- مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی از باز بودن تمام موزه‌ها در روز عید غدیر خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند برای تماشای شگفتی‌های هندوستان به گلستان بروند و هنر هلند را در موزه ملی تماشا کنند.

محمد رضا کارگر عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: تمام موزه های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی تنها ۶ روز تعطیل هستند و تمام روز عید میزبان بازدیدکنندگان است.

وی از برگزاری نمایشگاه نقاشی بناهای تاریخی هندوستان با عنوان «شگفتی‌های معماری هندوستان» با همکاری مرکز فرهنگی سفارت هندوستان در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از امروز خبر داد و گفت: علاقمندان فردا همزمان با عید سعید غدیر خم می توانند برای تماشای این نمایشگاه به کاخ موزه گلستان مراجعه کنند.

کارگر اضافه کرد: نمایشگاه نقاشی بناهای تاریخی هندوستان بازنمایی با آب رنگ درهفتادمین سال برقراری روابط دیپلماتیک هندوستان و ایران با همکاری مرکز فرهنگی سفارت هندوستان و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار شده است.

او افزود: در این نمایشگاه ۲۴ اثر آب رنگ از کاشینات داث، نقاش هندی به‌ مدت یک ماه در عمارت شمس‌العماره به نمایش گذاشته شده است. در کنار این نمایشگاه منتخبی از ۴۰ اثر فتوگرافی آلبوم خانه کاخ گلستان با موضوع جلوه‌هایی از هند شامل بناها، اماکن، مقابر، مناره‌ها و شهرهای کلکته، دکن، بمبئی، تصاویری از مردم‌شناسی این کشور و منتخبی از مبلمان چوبی اهدایی کشور هند به پادشاهان دوره قاجار به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه از ۲۸ مرداد تا ۲۷ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۷ در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان واقع در میدان ارگ برپاست.

همچنین کارگر درباره نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» گفت: این نمایشگاه در موزه ملی بر اساس توافقات بعمل آمده تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ پذیرای علاقه مندان است.

وی گفت: موزه ملی ایران در راستای سیاست های جدید خود درصدد برگزاری نمایشگاه از آثار تاریخی فرهنگی موزه های سایر کشور ها در این موزه است و تداوم آن ها باعث تقویت تعاملات میان موزه ها به عنوان ارکان مهم فرهنگی هر کشور خواهد بود.

نمایشگاه «باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» همه روزه به استثنای دوشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس