دولت منصور هادی حاشیه تمسخرآمیز بحران عربستان و امارات


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) ، تلویزیون المسیره با اشاره به اینکه دولت مستعفی یمن و ریاض در باتلاقی از دروغ‌ها و تناقضات فرورفته اند، اعلام کرد: دولت...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، تلویزیون المسیره با اشاره به اینکه دولت مستعفی یمن و ریاض در باتلاقی از دروغ‌ها و تناقضات فرورفته اند، اعلام کرد: دولت رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به حاشیه تسمخرآمیز بحران عربستان و امارات تبدیل شده است.
پس از آنکه عربستان و امارات همچون عصایی به دولت به اصطلاح قانونی یمن تکیه کردند، اکنون این دولت به منزله تنگنایی برای این دو کشور تبدیل شده است و سخن گفتن آن‌ها از این دولت در رسانه‌ها و اظهارات سیاسی، به منزله به سخره گرفتن آن است.
گزارشگر این شبکه گزارش داد: عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که امارات و عربستان دولت به اصطلاح قانونی یمن را به سخره می‌گیرند.
دبیر کل انصارالله گفت: «منصور هادی را به عنوان رئیس جمهور یمن به رسمیت می‌شناسند و می‌گویند وی به کشور خود سفر می‌کند. این بدان معناست که در یمن حضور نمی‌یابد؛ مگر برای انجام سفر.»
گزارشگر این شبکه افزود: بسیاری می‌گویند چرا منصور هادی دستکم به منطقه‌ای محدود در هر جایی از یمن مستقر نمی‌شود؟ شاید قضیه از کنترل خارج شده باشد؛ به طوری که شکست سیاسی و نظامی ائتلاف در یمن، بر تصورات ریاض و ابوظبی و حامیان بین المللی آن‌ها درباره انتقال به اصطلاح دولت قانونی یمن به منطقه‌ای در یمن، خط بطلان کشید.
بر اساس راهبرد این کشور‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، باید شرایط به گونه‌ای میشد که منطقه‌ای سیاسی و نظامی در یمن تحت فرمان عربستان و با حمایت سازمان ملل باشد.
با گسترش حضور امارات و عربستان در جنگ تجاوزگرانه علیه یمن، دولت به اصطلاح قانونی به منزله حاشیه‌ای تبدیل شد و منصور هادی هر از گاهی برای گرفتن عکس‌های یادگاری فرستاده می‌شد.
این حضور ناچیز منصور هادی به تمسخر سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شد. حل حوادث اخیر در عدن به ایجاد هیچ گونه تغییری نخواهد انجامید که به برون رفت به اصطلاح دولت قانونی و ائتلاف سعودی از میان آواره‌های دروغ‌ها و تناقض‌های آن‌ها طی سال‌های گذشته منجر شود.
این موضوع به بحرانی تبدیل شده است که دولت منصور هادی همچون حاشیه تمسخرآمیز این بحران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی