انجمن دفاع از قربانیان تروریسم حادثه تروریستی کابل را محکوم کرد


انجمن دفاع از قربانیان تروریسم حادثه تروریستی کابل را محکوم کرد

تهران - ایرنا - انجمن دفاع از قربانیان تروریسم حادثه تروریستی در کابل را محکوم کرد و خواستار تشکیل مجمعی برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای، برای سازماندهی راهبردی موثر بر علیه بنیان‌های تروریسم شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در متن این بیانیه آمده است: در حمله انتحاری روز ۲۶ مردادماه به مراسم عروسی در شهر کابل، ۶۳ کشته و ۱۸۲ نفر مجروح شدند. این انسان‌های بیگناه قربانی اهداف شوم افراط‌گرایان و مروجان خشونت و چیدمان‌کنندگان سیاست افراط‌گرایی در منطقه شدند.

این بیانیه می‌افزاید: تروریسم با هر عنوان و مرام و مسلکی که باشد در منطق افکارعمومی محکوم بوده و جز ویرانی و خسارت نتیجه‌ای نداشته و مبارزه واقعی با آن نیازمند عزمی جهانی و راهبردی مشترک در عرصه بین‌المللی در جهت مقابله با ریشه‌های این پدیده شوم است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه تاکید کرده است: فرد انتحاری که خود را در میان بیگناهان منفجر کرد، خود اولین قربانی تروریسم است که فریب افکار دروغین حامیان افراط‌گرایی و خشونت در عرصه جهانی است که هدفی جز بی‌ثباتی و ناامنی در جهان در راستای منافع سلطه‌گران ندارد.

این بیانیه می‌افزاید: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم ضمن محکومیت این حادثه و با ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان و آرزوی بهبودی عاجل مجروحان از تمامی اندیشمندان، نخبگان، دوستداران حقوق بشر درخواست دارد تا با تشکیل مجمعی برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای، راهبردی موثر بر علیه بنیان‌های تروریسم را سازماندهی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس