پرونده تعمیر خانه‌های سیل زده خوزستان تا پایان شهریور بسته می‌شود


پرونده تعمیر خانه‌های سیل زده خوزستان تا پایان شهریور بسته می‌شود

به گزارش ایرنا مسعود انصاریان روز دوشنبه در نهمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۶۳۲ واحد تعمیری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۳۶ واحد تعمیر شده و مابقی در دست تعمیر است که تا پایان شهریور سال جاری تمام پرونده واحدهای تعمیری بسته می‌شود.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۴۱۴ واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل زده استان گفت: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی آغاز شده و تعدادی از آن‌ها به مرحله دیوارچینی و سقف نیز رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد: ۱۹ هزار و ۴۲۷ پرونده برای تسهیلات به بانک معرفی شده که از این تعداد ۱۲هزار و ۳۲۹ فقره عقد قرارداد شده که یک هزار و ۹۴۶ پرداختی به واحدهای احداثی و ۱۳هزار و ۱۰۶پرونده برای تعمیر داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات معیشتی نیز به یک هزار و ۴۷۹ فقره پرونده معیشتی، تسهیلات پرداخت شده است.

انصاریان بیان کرد: در چند هفته اخیر توقفی در حوزه پرداخت خسارت‌ها ایجاد شده بود که علت آن تاخیر در ابلاغ اعتبارت مرحله دوم تسهیلات بوده است، البته اعتبارات مرحله دوم نیز ابلاغ شده که بانک مرکزی سهمیه را به بانک های عامل اعلام کرده و هنوز بانک‌های عامل به شعب استانی اعلام نکرده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان افزود: پرونده‌های باقی مانده آماده ارسال به بانک‌ها هستند اما منتظریم سهمیه به بانک‌های استان ابلاغ شود تا بقیه پرونده‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کنیم.

وی ادامه داد: تا امروز ۱۶ هزار و ۴۷ تن بتن از سوی بنیاد مستضعفان و ۲ هزار و ۱۴۰ میلیگرد به ارزش ۹۰.۶ میلیارد ریال برای خانه های خسارت دیده از سیل توزیع شده است.

به گزارش ایرنا در جریان وقوع سیلاب اخیر در خوزستان که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد، خساراتی به زمین های کشاورزی، مسکونی، و زیرساخت های چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها وارد شد.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا