پنج هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه ایجاد می شود


پنج هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد کرمانشاه ایجاد می شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد در سال 97 پنج هزار و 30 فرصت شغلی برای مددجویان استان ایجاد کرد، گفت: امسال نیز ایجاد پنج هزار فرصت شغلی با کمک سایر دستگاه ها هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید جلیلیان روز دوشنبه در نشست خبری که در سرسرای کمیته امداد استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: در چهار ماه اول سال جاری کمیته امداد با تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار، هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده است.

وی اعتبار اشتغال کمیته امداد استان کرمانشاه در سال جاری را ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع مختلف عنوان کرد و افزود: این مبلغ ۲ برابر اعتبارات سال ۹۷ است.

او اظهار داشت: کمیته امداد کرمانشاه در سال گذشته با ایجاد پنج هزار و ۳۰ فرصت شغلی رتبه اول کشور را کسب کرد و طی پنج سال گذشته نیز بیش از ۱۵ هزار شغل برای مددجویان زیرپوشش ایجاد کرده است.

جلیلیان همچنین افزود: هزار مددجوی کمیته امداد استان از طریق طرح تعامل با کارآفرینان جذب کار شدند، طرحی که در آن مشوق هایی مانند پرداخت ۲ سال بیمه تامین اجتماعی مددجویان و پرداخت وام قرض الحسنه به کارآفرینان در نظر گرفته شده و سه هزار و ۴۰۰ مددجو نیز آموزش رایگان مهارت آموزی دریافت کردند.

۹۰ درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد منجر به ایجاد اشتغال می شود

جلیلیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال در کمیته امداد به صورت هدفمند و با نظارت دقیق انجام می شود، گفت: ۹۰ درصد از تسهیلات اشتغال کمیته امداد با نظارتی دقیق که قبل و بعد از پرداخت تسهیلات انجام می گیرد منجر به شغل پایدار می شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات بدون نظارت به توزیع افسارگسیخته پول و مقروض شدن مددجویان تبدیل می شود، افزود: کمیته امداد قبل از پرداخت تسهیلات اشتغال از توان، مهارت مددجویان و طرح های توجیهی آنها آگاهی می یابد و بعد از بررسی دقیق تسهیلات ارائه می دهد و بعد از پرداخت نظارت و رصد بر کار مددجویان را رها نمی کند تا به اشتغال پایدار منجر شود.

کمیته امداد به ۸۵ درصد روستاهای کرمانشاه خدمات ارائه می دهد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۷۸ هزار خانوار با جمعیت ۱۷۶ هزار نفر معادل ۸.۵ درصد از جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۴۲ درصد در روستاها و ۵۸ درصد در شهرها زندگی می کنند.

جلیلیان همچنین ۶۵ درصد افراد زیرپوشش را زنان و ۳۵ درصد مردان دانست و اظهار داشت: کمیته امداد به ۸۵ درصد از روستای استان کرمانشاه خدمات مختلف ارائه می دهد و ماهیانه ۱۸ میلیارد تومان فقط مستمری به غیر از هزینه درمان، جهیزیه و غیره برای مددجویان هزینه پرداخت می کند.

وی در ادامه آمار بالای افراد زیرپوشش کمیته امداد را افتخار ندانست و بیان داشت: سیاست اول کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است که در ۶ مدل اشتغال زایی؛ مشاغل خانگی، خوداشتغالی، کارآفرینی، کاریابی، تعامل با کارآفرینان و به تازگی طرح راهبران شغلی است در سه بخش عمده خدمات، صنایع دستی و کشاورزی و از منابع مختلف اعتباری به دنبال آن هستیم.

۷۰۰ واحد دامی در مناطق زلزله احداث شده است

جلیلیان در ادامه با اشاره به احداث بیش از پنج هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان گفت: اشتغال مددجویان زلزله زده یکی از برنامه های مهم کمیته امداد در مناطق زلزله زده بود که در این راستا ۷۰۰ واحد دامی احداث شده که متاسفانه در رسانه ها کمتر به آن توجه شد.

وی همچنین از توجه ویژه کمیته امداد به اشتغال مددجویان مناطق زلزله زده به کمک بنیاد علوی خبر داد و گفت: در طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده بنا داریم تسهیلات ارزانتر و کم بهره تر قرار دهیم تا کمکی به آنها باشد که اشتغال شان در این حادثه از دست دادند و الان مقروض انواع تسهیلات زلزله زده هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری