غدیرعامل وحدت مسلمانان


غدیرعامل وحدت مسلمانان

بندرعباس- ایرنا- واقعه غدیرخم نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در مسیر گسترش اسلام دارد و عامل وحدت بین مسلمانان است.

رییس موسسه غدیرشناسی گفت: غدیر یک روز نیست بلکه باید از آن به‌عنوان ایام غدیر یاد کرد، ایام چشم دل گشودن و با همه وجود بیدار شدن، روز بیعت و حمایت از ولایت است.

آیت الله سعید شاه آبادی عصر دوشنبه در کارگاه آموزشی غدیر شناسی در سالن اجتماعات بندرشهید رجایی افزود: غدیر اساسی ‏ترین پیام دین و شناخت آن ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین شناخت‌های اعتقادی است.

وی بیان داشت: داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت و ریشه‏ای بدون این مساله خبر می‏دهد.

رییس موسسه غدیرشناسی اظهارداشت: پیامبراکرم(ص) از آغاز بعثت بارها با اشاره و کنایه، به معرفی علی(ع) پرداخته بود، اما در جریان غدیر، بدون هیچ پرده پوشی و با صراحت تمام، ایشان را به‌عنوان ولی امرمسلمانان معرفی کرد.

وی یادآورشد: معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشینی پیش از عید غدیر و در سال سوم بعثت در جمع صحابه انجام شده بود آن هنگام که این امام همام نوجوانی ۱۳ ساله بود.

شاه آبادی بیان داشت: حضرت محمد(ص) در روز غدیرخم و در آفتاب سوزان (جحفه)، خواست تا جریان رهبری امت، از آغاز به دست پاک‌ترین و شایسته‌ترین افراد باشد و اسلام ناب در بستر تاریخ و زمان و در توالی نسل‌ها و اندیشه‌ها، آلوده نگردد.

رییس موسسه غدیرشناسی گفت: آنچه می‏ توانست نقشه ‏های منافقان را در یک آن خنثی و اسلام را در آن برهه حساس حفظ کند، تعیین جانشین پیامبر(ص) و اعلان رسمی آن بود.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»