شرایط خروج صنوف مصالح ساختمانی از شهر بجنورد مهیا نیست


شرایط خروج صنوف مصالح ساختمانی از شهر بجنورد مهیا نیست

بجنورد- ایرنا- رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بجنورد گفت: اعضای این اتحادیه آمادگی دارند تا کسب و کار خود را به خارج از شهر انتقال دهند اما شرایط در این زمینه مهیا نشده و مسئولان در این باره اهمال کرده‌اند.

مهدی کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال های سال است که خرج اصناف و مشاغل آلاینده مزاحم از شهر مطرح می شود اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است، در پیگیری ها زمین هایی برای انتقال اصناف جانمایی شده است اما هیچ کدام به نتیجه نرسید.

وی افزود: از مسئولان متولی این امر انتظار می رود به جانمایی زمین برای جابه جایی و انتقال اصناف به خارج شهر، سرعت دهند و یک بار برای همیشه، مزاحمت ها برای شهروندان را کم کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مصالح فروشان بجنورد در خیابان ۱۷ شهریور جنوبی و نیز ۳۲ متری شهدا فعال هستند و این کسب و کار علاوه بر مزاحمت برای شهروندان، سبب ایجاد مشکلات ترافیکی شده همچنین سبب افزایش قیمت واحدهای تجاری و اجاره بهای این واحدها شده است.

کمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره دغدغه های مصالح فروشان به رکود بازار اشاره کرد و گفت: گرانی سیمان، سبب رکود در بازار مسکن و ساخت و ساز شده و مصالح فروشان را هم با مشکل روبه رو کرده است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بجنورد خاطرنشان کرد: قیمت سیمان از اوایل تیرماه امسال بیش از ۳۵ درصد رشد کرده و از ۱۰۰ هزار ریال در هر پاکت به ۱۳۷ هزار ریال افزایش یافته است.

وی گفت: سیمانی که در واحدهای مصالح فروشی بجنورد عرضه می شود، تولید کارخانه سیمان بجنورد است و به ازای هر پاکت، ۱۳۷ هزار ریال عرضه می شود اما سیمان های تولیدی سایر استان ها، با قیمت کمتری در شهرستان های استان عرضه می شود که البته مرغوبیت سیمان بجنورد را ندارد.

وی با گلایه از ضعیف بودن نظارت بر بازار گچ گفت: نظارت خوبی بر بازار گچ این شهرستان وجود ندارد و در فروش این محصول کم فروشی می شود به طوریکه وزن پاکت ها کمتر از چیزی است که بر روی آن درج شده است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بجنورد اظهار داشت: از اداره کل استاندارد استان انتظار می رود بر بازار گچ نظارت داشته باشد و مشکل کم بودن وزن و کاهش کیفیت این محصول را پیگیری کند.

اکنون ۲۴۰ عضو در رسته های ابزار یراق، مصالح ساختمانی، یونولیت، ایرانیت، چسب و ایزوگام در بجنورد فعالیت دارند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس