پرتابگران ارومیه‌ای مدال‌های نقره و برنز لیگ کشوری را بر گردن آویختند


پرتابگران ارومیه‌ای مدال‌های نقره و برنز لیگ کشوری را بر گردن آویختند

ارومیه- ایرنا- رییس هیات دو و میدانی آذربایجان‌غربی گفت: علی مرادی و شاهین احمدی، پرتابگران چکش ارومیه‌ای موفق به کسب مدال نقره و برنز نخستین مرحله رقابت‌های لیگ کشوری شدند.

حسین فهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و سومین دوره این رقابت ها با شرکت ۱۷۰ ورزشکار در قالب تیم‌های آسان پرداخت، نفت تهران، فولاد مبارکه سپاهان، دانشگاه یزد، مس کرمان، مس سونگون، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، مقاومت تهران، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و شهدای نزاجا در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: در نخستین روز این مسابقات شرکت کنندگان در مواد ۱۰ هزار متر پیاده‌روی، پرتاب چکش، دوی ۱۱۰ متر با مانع، دوی ۴۰۰، ۱۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۵۰۰ متر، پرتاب ارتفاع و پرتاب وزنه به مصاف هم رفتند.

وی ادامه داد: مرادی که در قالب تیم مس سونگون در این مسابقات حضور دارد با پرتاب ۵۸ متر و ۶۰ سانتی متر در رده دوم ایستاد، مهدی محمدی از تیم آسان پرداخت با رکورد ۶۰ متر و ۴۲ سانتی متر به مقام قهرمانی رسید و شاهین احمدی عضو تیم دانشگاه آزاد با پرتاب ۵۵ متر و ۹۰ سانتی متر بر سکوی سوم ایستاد.

رییس هیات دو و میدانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین فرهاد ابراهیمی و سهند نوری ۲ پرتابگر چکش ارومیه ای موفق به کسب عنوان های چهارم و پنجم شدند ولی بر روی سکو نرفتند.

علی مرادی و شاهین احمدی اوایل مرداد ماه جاری نیز در جریان مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شده بودند.

تیر ماه امسال نیز سهند نوری قهرمان پرتاب چکش ایران بار دیگر مدال طلای نوجوانان ایران را بر گردن آویخت، نوری ملی پوش ارومیه‌ای رشته پرتاب چکش است که اسفند سال گذشته با کسب نشان برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان ۲۰۱۹ آسیا در کشور هنگ کنگ دومین مدال کاروان ایران را به دست آورد.

شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است که قدمتی نزدیک به ۵۰ سال در سطح کشور دارد و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی طی ۵۰ سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه‌ای است که مدال طلای ۲۰۰۸ باشگاه‌های آسیا، مدال‌های نقره مسابقات ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ غرب آسیا، مدال نقره بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگ جو، مدال نقره ستارگان ۲۰۰۷ آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه‌ای تنها ورزشکاری است که ۲ بار در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین‌های تدارکاتی خود در این محل اردو می‌زنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس