همایش گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد


گروه جامعه خبرگزاری تقریب، در این همایش که با موضوع «نقش جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی» در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد، شماری از علمای شیعه و سنی و مسئولین کشوری و استانی ازجمله شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، محمدمهدی تندگویان (معاون وزیر ورزش و جوانان) و دکتر اردکانی (معاون دبیرکل مجمع جهانی...

همایش "گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی" برگزار شد
گروه جامعه خبرگزاری تقریب، در این همایش که با موضوع «نقش جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی» در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد، شماری از علمای شیعه و سنی و مسئولین کشوری و استانی ازجمله شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، محمدمهدی تندگویان (معاون وزیر ورزش و جوانان) و دکتر اردکانی (معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی) حضور داشتند.

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید که از سخنرانان ویژۀ این همایش بودند، طی سخنانی با اشاره به اوضاع نابسامان جهان اسلام، «وحدت» و «گفتمان» را از مهمترین ضرورت‌های عصر حاضر برشمردند و نسل جدید را به تلاش در راستای این دو مقولۀ مهم توصیه و تاکید کردند.
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان دین اسلام را «دین گفتمان و تحمل» دانستند و ضمن توصیۀ جوانان به تلاش در راستای ترویج «فرهنگ گفتمان و وحدت»، خطاب به نسل جدید گفتند: شما جوانان که نسل جدید جامعه هستید باید بیش از دیگران به فرهنگ وحدت و گفتمان بین مسلمانان بیندیشید. گفتمان در شرایط کنونی یک ضرورت است و نسل جدید باید این ضرورت را احساس کند.
مدیر دارالعلوم زاهدان به پیامدهای «تعصبات خشک» در ضربه‌زدن به اسلام و مسلمین اشاره کردند و گفتند: تعصبات خشک علامت بی‌فرهنگی در یک جامعه است که بیشترین ضربه را به اسلام زده است. عزت مسلمانان در وحدت، و ذلت‌شان در اختلاف و تفرقه است. مسلمانان باید مشکلات‌شان را با حفظ وحدت و انسجام و از طریق مذاکره و گفتمان حل‌وفصل کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این همایش دین اسلام را «دین برادری و عدالت» توصیف کرد و اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین عالم است و در این دین کامل که به برادری، رحمت، عدالت و مبارزه با ظلم بشارت داده شده است، جای هیچگونه اختلافی وجود ندارد.
محمدمهدی تندگویان افزود: جوانان بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستند. روشنگری و ایجاد وحدت و اخوت در بین جوانان آنان را در برابر تهاجم دشمنان ایمن می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟