سئو سایت و مزایای باورنکردنی آن در افزایش درآمد


سئو سایت و مزایای باورنکردنی آن در افزایش درآمد

سئو سایت به مجموعه فعالیت‌هایی گفته ‌می‌شود که برای افزایش تعداد و بهبود کیفیت بازدیدهای یک وب سایت انجام ‌می‌شود. این عملیات به این صورت است که تما‌می‌فعالیت‌های سایت را طبق الگوریتم موتور جستجو گوگل پیش ببریم تا در صفحه نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنیم.

سئو سایت به مجموعه فعالیت‌هایی گفته ‌می‌شود که برای افزایش تعداد و بهبود کیفیت بازدیدهای یک وب سایت انجام ‌می‌شود. این عملیات به این صورت است که تما‌می‌فعالیت‌های سایت را طبق الگوریتم موتور جستجو گوگل پیش ببریم تا در صفحه نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنیم.

آمارهای به دست آمده از وب سایت نیوسئو نشان ‌می‌دهد که کلیک‌های دریافتی سایت‌هایی که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل هستند، 95 درصد از کل تعداد کلیک‌های دریافتی گوگل ‌می‌باشد. بر اساس همین مطالعات، متوجه ‌می‌شویم که در صفحه اول نتایج جستجو نیز رتبه‌های اول تا سوم ترافیک سایت بالاتری دارند. البته مواردی که ذکر شد جدا از تبلیغات گوگل هستند.

تبلیغات گوگل به این صورت است که با پرداخت هزینه، در نتایج جستجو رنک‌های بالایی کسب ‌می‌کنید؛ البته این شرایط برای مدت زمان محدودی برقرار است.

حال سؤال مهمی‌که وجود دارد این است که تبلیغات گوگل چه تأثیری بر کسب و کار ما ‌می‌گذارد؟
امیر قمصری محقق و مشاور سئو سایت در اکثر کلاس‌های آموزش سئو خود بیان ‌می‌کند که سئو و تبلیغات گوگل دو شاخص جدا از هم هستند. به این صورت که تبلیغات به این روش ممکن است هیچ سودی برای کسب و کار شما نداشته باشد ولی با بهینه سازی سایت به شکلی صحیح، متوجه اهمیت و برتری سئو سایت نسبت به سایر روش‌های بازاریابی اینترنتی ‌می‌شویم.

عملکرد سئو سایت به چه صورت است؟
گوگل و تما‌می‌موتورهای جستجو دیگر، سایت‌ها را بر اساس اعتباری که از طریق ربات‌های خود متوجه آن ‌می‌شوند، رتبه بندی ‌می‌کنند. هدف اصلی گوگل رضایت و راحتی کاربران خود است. بنابراین صفحاتی که ارتباط بیشتری با جستجوهای کاربران داشته باشند، رنک بهتری ‌می‌گیرند.

تیم تحقیقاتی نیوسئو اعلام کرده است که گوگل از 200 فاکتور مختلف برای رتبه بندی صفحات استفاده ‌می‌کند. سئو سایت بر روی برخی از این فاکتورها تأثیر گذاشته و موجب بهبود رنک سایت در نتایج جستجو ‌می‌شود.

امیر قمصری به عنوان یک سئوکار حرفه ای اعتقاد دارد که تمرکز بیش از حد بر افزایش رتبه سایت روش خوبی برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی نیست. هدف اصلی شما باید خدمت رسانی به بهترین شکل به کاربران باشد. بنابراین این محتوای شماست که ارزش بالایی دارد و بهتر است که برای ارائه محتوایی مناسب، از دوره‌های آموزش تولید محتوا استفاده کنید.

به زبانی دیگر بهینه سازی سایت باعث ایجاد اطمینان از قابل دسترس بودن سایت شما ‌می‌شود. به عنوان مثال، نیوسئو در پروژهای خود، کلماتی که افراد بیشتر در گوگل جستجو ‌می‌کنند را در متن محتوای سایت به صورت بهینه شده، ‌می‌گنجاند که با این عمل، سایت در نتایج جستجو بالا ‌می‌آید. کاربرد صحیح عبارات کلیدی در تولید محتوا را باید در کلاس‌های آموزش تولید محتوا توسط اساتید مجرب سئو بیاموزید.

در دوره‌های معتبر آموزش سئو، بهینه سازی سایت را به دو دسته کلی تقسیم بندی ‌می‌کنند:

سئو داخلی سایت سئو خارجی سایت

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست و چه کاربردی دارد؟
Newseo
به عنوان یکی از مراکز موفق آموزش سئو در ایران، سئو داخلی سایت را به این صورت تعریف ‌می‌کند: سئو داخلی سایت به مجموعه فعالیت‌هایی گفته ‌می‌شود که صاحب وب سایت برای بهبود رنک سایت از نظر موتورهای جستجو و تقویت تجربه کاربری انجام ‌می‌دهد. این فعالیت‌ها شامل سئو محتوا، بهینه سازی تصاویر، تقویت سرعت بارگذاری، موبایل فرندلی بودن سایت، کاربرد صحیح انواع تگ‌ها و بسیاری از موارد مهم دیگر هستند.

محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی است که بیشتر سئوکاران برای بهینه سازی آن در تلاش اند. بنابراین قبل از یادگیری مراحل دیگر سئو، پیشنهاد ‌می‌کنیم که نکات مهم آموزش تولید محتوا را در سایت خود رعایت کنید؛ چراکه بدون محتوای ارزشمند، وب سایت شما اعتباری نخواهد داشت.

سئو سایت و مزایای باورنکردنی آن در افزایش درآمد

سئو خارجی یا Off-Page Seo چیست و چگونه انجام ‌می‌شود؟

سئو خارجی سایت به کلیه تکنیک‌ها و استراتژی‌های انجام شده در خارج سایت گفته ‌می‌شود که هدف آن بهینه سازی کلی سایت است. لینک سازی، رپورتاژ آگهی، ثبت نام در دایرکتوری، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ...، جزء مهمترین فعالیت‌هایی هستند که شما باید در سئو خارجی سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. البته فراموش نکنید که تما‌می‌این موارد باید به شکلی صحیح انجام شوند؛ به همین منظور بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، از کلاس‌های آموزش سئو استفاده کرده و نکات آن را در کسب و کار خود به کار ببرید.

در نهایت با توجه به کلیه مطالبی که در مورد اهمیت سئو سایت گفته شد، مسئله مه‌می‌که پیش ‌می‌آید این است که بهترین راه برای شروع یادگیری سئو چیست؟

امیر قمصری در پاسخ به این سؤال مهم ‌می‌گوید که اولین و مهمترین عملی که باید انجام شود، مطالعه است و باید تا میزانی که توانایی دارید در مورد سئو و کسب و کار خود مطالعه کنید. اقدام بعدی که بسیار اهمیت دارد، استفاده از دوره‌های آموزش سئو است. دقت داشته باشید که این دوره‌ها را در مراکزی بگذرانید که هدف اصلی آن‌ها رضایت و موفقیت شما باشد.

امیدواریم که توانسته باشیم تا حدودی شما را در حرکت به سوی موفقیت ترغیب کرده باشیم. اگر فکر ‌می‌کنید که کسب و کار شما شکست خورده و دیگر امیدی به بهبود آن نیست، پیشنهاد ‌می‌کنیم که حتما در این مورد تجدید نظر کنید؛ زیرا زمانی که در اوج باشید دیگر هیچ چیز رؤیا نیست.

‌توجه: مطالب منتشرشده در بخش رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب فقط جهت بازنشر در اختیار ما قرار گرفته و لذا شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته