ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا


ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

پل پوگبا در بازی با چلسی، در پستی عقب‌تر از پست معمول خود بازی کرد.

پل پوگبا در بازی با چلسی، در پستی عقب‌تر از پست معمول خود بازی کرد.

به گزارش وبسایت نود، پل پوگبا در شرایطی فصل را با یونایتد خوب شروع کرده است که در ابتدای تابستان از تمایلش برای جدایی صحبت کرده بود.

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

دو ماه از ابتدای تابستان و مصاحبه جنجالی پل پوگبا می گذرد، ستاره فرانسوی بعد از حاشیه هایی که در فصل قبل با مورینیو داشت و نتایج ناامیدکننده تیم در پایان فصل 2018-2019، تصمیم به جدایی گرفته بود. او در مصاحبه‌اش در ابتدای تابستان عنوان کرده بود قصد دارد برای تجربه یک چالش جدید، یونایتد را ترک کند و راهی تیم دیگری شود. یوونتوس و رئال مادرید نسبت به جذب وی ابراز علاقه نشان دادند ولی قیمت درخواستی یونایتد و اصرار سولسشائر برای حفظ این بازیکن، مانع از جدایی او حداقل تا به امروز شده است.

در شرایطی که چند روز دیگر مهلت نقل و انتقالات برای دیگر تیم های اروپایی نیز به پایان می‌رسد، منچستریونایتد مصر است تا با حفظ پل پوگبا، خط هافبکش را از وجود یک ستاره بزرگ محروم نسازد. با تمام این شایعات، پل پوگبا در هفته اول لیگ برتر انگلیس در ترکیب یونایتد قرار گرفت و نمایش خوبی هم داشت، او پایه گذار دو گل تیمش بود و حالا بعد از یک هفته، آماده دومین بازی شیاطین سرخ در لیگ برتر می‌شود.

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

اما نمایش پل پوگبا در همان تک مسابقه مقابل چلسی، اهمیت وی در خط هافبک تیم سولسشائر و ارزش‌های او به عنوان یک ستاره در فوتبال مدرن را به رخ کشید. سولسشائر در این مسابقه از پل پوگبا به عنوان هافبک عقب زمین بهره برد، پستی که کمتر پل پوگبا عادت به بازی در آن دارد. نمایش نیمه اول او نیز در آن مسابقه دلچسب نبود. چند بار توپ را در میانه زمین لو داد و در مجموع کم اثر نشان داد.

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

با این وجود، ستاره فرانسوی در نیمه دوم جبران کرد و در قامت یک بازیکن خلاق و سرنوشت ساز جلوه کرد. او علاوه بر خلق چند فرصت گلزنی، روی گل سوم تیمش، با یک پاس بلند رشفورد را در موقعیتی ایدئال صاحب توپ کرد و سپس روی گل چهارم، در یک کورس عالی تا نزدیکی محوطه جریمه حریف پیش رفت و سپس با پاسی خوب، جیمز را صاحب فرصت گلزنی کرد.

اگر بخواهیم همین تک بازی را هم ملاک قرار دهیم، عملکرد پل پوگبا به نسبت میانگین فصل قبل، عالی بود.

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

فصل قبل او به طور متوسط 82 بار در طول مسابقه توپ را لمس کرد و در بازی با چلسی، این آمار 84 لمس توپ بود. از آنجایی که او در بازی با چلسی، بیشتر در عقب زمین حضور داشت، 35 پاس در زمین خودی ارسال کرد که بسیار بیشتر از میانگین 19 پاس در نیمه خودی، در فصل قبل بود. بالطبع او پاس های کمتری در نیمه حریف ارسال کرد. 43 پاس به طور میانگین آمار او در فصل قبل بود و در بازی با چلسی، این آمار به 28 پاس رسید. با وجود آنکه پل پوگبا در نیمه خودی بیشتر حضور داشت، اما در بازی با چلسی، 4 موقعیت خلق کرد که 2 تای آن منجر به گل شد. فصل قبل میانگین او 1.6 خلق موقعیت در هر بازی بود که آمار 0.3 پاس گل را به ازای هر بازی برای وی به همراه داشت.

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

او در بازی با چلسی، عقب تر از حد معمول بازی کرد. به این ترتیب بیشتر صاحب توپ می شد و اعتماد به نفسش در زمین مسابقه بیش از قبل بود. اینگونه توانست تفاوت را رقم بزند. یارگیری و مهار پل پوگبا در زمین مسابقه خیلی کار سختی نیست. اما وقتی او در نقطه ای عقب‌تر بازی کند، بیشتر صاحب توپ است و می توان از قدرت او بیشتر بهره برد. در چنین وضعیتی پل پوگبا خود می تواند راه نفوذ بیابد. پاس او برای رشفورد در دیدار با چلسی، فوق العاده بود که نشان از دید بالای وی است.

اصرار سولسشائر برای حفظ پل پوگبا، نشان از اهمیت وی در ترکیب یونایتد است. اگر به آمار پل پوگبا در فصول گذشته نگاه کنیم، او در فصل قبل با وجود این که تیم عملکرد کلی خوبی نداشت، ولی بهترین فصلش را رقم زد. بخش بزرگی از این عملکرد خوب از زمانی اتفاق افتاد که سولسشائر هدایت یونایتد را برعهده گرفت.

در نمودار زیر آمار گل، پاس گل، تاثیر مستقیم روی گل و میانگین اثرگذاری روی گل در هر 90 دقیقه را ملاحظه می کنید:

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

او فصل قبل روی 22 گل تاثیر مستقیم داشت که بهترین آمار وی از فصل 2012-2013 و حضور ثابت در ترکیب تیم اصلی یوونتوس است. به این ترتیب پل پوگبا فصل قبل به طور میانگین در طول 90 دقیقه، اثرگذاری 0.7 گل را داشت. با این حال شاید هنوز هم تردیدهایی در مورد بهترین پست پل پوگبا مطرح باشد. او پیش تر در تیم ملی فرانسه و یوونتوس در نقطه‌ای جلوتر و بیشتر به عنوان هافبک سمت چپ خط میانی 3 نفره ایفای نقش می‌کرد. در هر صورت سولسشائر معتقد است پل پوگبا کیفیت لازم را برای بازی در هر پستی دارد. او چنین می گوید:

«پل کارهای زیادی می تواند انجام دهد، او می تواند در پست های مختلفی در خط هافبک بازی کند. هم قابلیت بازی در پست های هجومی تر را دارد و هم می تواند همچون بازی با چلسی، یک بازیکن پیونددهنده بین خطوط باشد. او توانایی هر آنچه را که یک هافبک می‌تواند در زمین مسابقه انجام دهد، در خود داراست. پل پوگبا قادر است توپ را در موقعیت‌هایی خوب بگیرد.»

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

پل پوگبا فصل قبل با عملکردش، در سه بخش مهم بهترین بازیکن یونایتد در لیگ برتر بود. از نظر گل زده، پاس گل در جریان بازی و تعداد شوت، او بهترین بازیکن یونایتد در لیگ برتر بود. در دو آمار اقدام برای ارسال پاس و لمس توپ نیز پل پوگبا سومین بازیکن برتر تیمش در فصل گذشته لیگ برتر بود.

یکی از دغدغه های هواداران یونایتد در طول تابستان، جذب یک هافبک برای تیم بود. بعد از جدایی هررا و فلینی در دو پنجره تابستانی و زمستانی و افت نسبی ماتیچ، هواداران خرید یک هافبک را ضروری تصور می کردند، به خصوص هافبکی برای مناطق عقب زمین. اما درخشش پل پوگبا در این پست، می تواند خبر خوبی برای هواداران یونایتد باشد. اگر او بتواند عملکردش در دیدار با چلسی را ادامه دهد، از طرفی هواداران یونایتد بابت گرفتن بهترین عملکرد از وی، خوشحال خواهند بود و در عین حال رضایت خاطر دارند که مشکل تیم در بخش عقب زمین با حضور این هافبک تنومند حل می شود.

ارزیابی بهترین پست برای پل پوگبا

آیا پوگبا به روند خوبش ادامه خواهد داد یا بار دیگر دچار نزول می‌شود و یونایتد هم در خط هافبک با مشکل روبرو خواهد شد؟

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر