هدر رفت 5 درصد از تولید ناخالص ملی سالانه کشور بر اثر تصادفات


هدر رفت 5 درصد از تولید ناخالص ملی سالانه کشور بر اثر تصادفات

اراک- رییس پلیس راه کشور گفت: تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن سالانه نزدیک به پنج درصد از تولید ناخالصی ملی را از بین می برد و این یک فاجعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تیمور حسینی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مدیریت حمل و نقل عمومی و سوانح رانندگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برآورد دقیق از خسارات و آسیب ناشی از فوت یک تصادف به عمل آمده است، هر کشته نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می کند، یعنی در سال ۹۷ تعداد کشته های ناشی از تصادف رانندگی در استان مرکزی ضرری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به کشور و استان وارد ساخته است.

رییس پلیس راه کشور اولویت اصلی کشور را ساماندهی حوزه تصادفات و تلفات آن عنوان کرد و گفت: ما از یک تکلیف انسانی، وجدانی، سازمانی و شرعی برخوردار هستیم و باید با ابزارهای موجود شرایط را تعدیل کنیم.

سردار حسینی افزود: اینکه در خصوص اقدامات کمیسیون مدیریت حمل و نقل عمومی و سوانح رانندگی به یک نقطه کم تاثیر دست پیدا کردیم بسیار درست است و شرایطی داریم که کارهای پیش پا افتاده جواب نمی دهد و نیاز به تغییر رویکرد هست.

وی تاکید کرد: حداقل برای ۱۰ سال از توسعه و ایجاد راه های جدید در کشور باید جلوگیری کرد و تمام بودجه و هزینه را برای بهسازی راه های موجود اختصاص دهیم.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: مسایل ایمنی جاده بسیار مهم است و در واقع در ۱۰ سال آینده نباید حتی ۵ سانتی متر راه جدید ایجاد شود و باید روی ایمن سازی جاده های موجود تمرکز کرد.

وی گفت: خودرو های امروز دنیا از دو ماموریت اصلی برخوردار هستند از جمله اینکه سیستم های هوشمند و ایمنی در این خودرو ها مانع از تصادف و آسیب به افراد است اما متاسفانه خودرو های ما فاقد این سیستم هستند و این ماموریت مهم را انجام نمی دهند.

سردار حسینی افزود: برای ایمن سازی معابر باید تلاش کرد. جریمه های رانندگی ایران از کشور های دیگر پایین تر است، مشکل این مساله نیست بلکه دلیل عمده حجم بالای تخلفات بی کیفر مانی است یعنی اگر فرد مطمئن باشد در هر ساعت از شبانه روز به موجب تخلف مشمول جریمه خواهد شد، تخلف نمی کند.

رییس پلیس راه کشور گفت: باید بی کیفر مانی را در جامعه از بین برد و این مهم با روش های قدیمی و سنتی امکان پذیر نیست، یک پلیس به تنهایی نمی تواند این حجم از تردد را ثبت کند.

سردار حسینی افزود: این پرسش مطرح است چرا نسبت تردد در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته اش ۳۰ درصد افزایش یافته و در چهار ماه سال جاری نسبت به ۹۷ شاهد ۸ درصد افزایش تردد هستیم و دوربین های تردد شمار افزایش پیدا نکرده است؟ باید به عنوان یک طرح تحقیقاتی قوی این موضوع را بررسی کرد.

رییس پلیس راه کشور اظهار کرد: توسعه روز افزون قابلیت های حوزه ITS می تواند در جلوگیری از تخلفات کمک کننده باشد به طوری که یکی از قابلیت های آن ثبت تخلف و کنترل سرعت در حرکت می باشد ما چاره ای نداریم جز این که این بخش را در کشور توسعه دهیم. باید زمینه بروز تخلف را از بین برد یعنی کاری انجام دهیم که مردم مجبور به تخلف نشوند.

وی گفت: وزارت صمت و دستگاه های این حوزه باید موتورسیکلت ها را طوری طراحی کنند که از قدرت مانور آن ها بکاهند و قدرت موتور و شتاب و... متناسب با نوع کاربری آن تعریف شود.


به گزارش خبرنگار مهر، سردار تیمور حسینی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مدیریت حمل و نقل عمومی و سوانح رانندگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برآورد دقیق از خسارات و آسیب ناشی از فوت یک تصادف به عمل آمده است، هر کشته نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می کند، یعنی در سال ۹۷ تعداد کشته های ناشی از تصادف رانندگی در استان مرکزی ضرری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به کشور و استان وارد ساخته است.

رییس پلیس راه کشور اولویت اصلی کشور را ساماندهی حوزه تصادفات و تلفات آن عنوان کرد و گفت: ما از یک تکلیف انسانی، وجدانی، سازمانی و شرعی برخوردار هستیم و باید با ابزارهای موجود شرایط را تعدیل کنیم.

سردار حسینی افزود: اینکه در خصوص اقدامات کمیسیون مدیریت حمل و نقل عمومی و سوانح رانندگی به یک نقطه کم تاثیر دست پیدا کردیم بسیار درست است و شرایطی داریم که کارهای پیش پا افتاده جواب نمی دهد و نیاز به تغییر رویکرد هست.

وی تاکید کرد: حداقل برای ۱۰ سال از توسعه و ایجاد راه های جدید در کشور باید جلوگیری کرد و تمام بودجه و هزینه را برای بهسازی راه های موجود اختصاص دهیم.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: مسایل ایمنی جاده بسیار مهم است و در واقع در ۱۰ سال آینده نباید حتی ۵ سانتی متر راه جدید ایجاد شود و باید روی ایمن سازی جاده های موجود تمرکز کرد.

وی گفت: خودرو های امروز دنیا از دو ماموریت اصلی برخوردار هستند از جمله اینکه سیستم های هوشمند و ایمنی در این خودرو ها مانع از تصادف و آسیب به افراد است اما متاسفانه خودرو های ما فاقد این سیستم هستند و این ماموریت مهم را انجام نمی دهند.

سردار حسینی افزود: برای ایمن سازی معابر باید تلاش کرد. جریمه های رانندگی ایران از کشور های دیگر پایین تر است، مشکل این مساله نیست بلکه دلیل عمده حجم بالای تخلفات بی کیفر مانی است یعنی اگر فرد مطمئن باشد در هر ساعت از شبانه روز به موجب تخلف مشمول جریمه خواهد شد، تخلف نمی کند.

رییس پلیس راه کشور گفت: باید بی کیفر مانی را در جامعه از بین برد و این مهم با روش های قدیمی و سنتی امکان پذیر نیست، یک پلیس به تنهایی نمی تواند این حجم از تردد را ثبت کند.

سردار حسینی افزود: این پرسش مطرح است چرا نسبت تردد در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته اش ۳۰ درصد افزایش یافته و در چهار ماه سال جاری نسبت به ۹۷ شاهد ۸ درصد افزایش تردد هستیم و دوربین های تردد شمار افزایش پیدا نکرده است؟ باید به عنوان یک طرح تحقیقاتی قوی این موضوع را بررسی کرد.

رییس پلیس راه کشور اظهار کرد: توسعه روز افزون قابلیت های حوزه ITS می تواند در جلوگیری از تخلفات کمک کننده باشد به طوری که یکی از قابلیت های آن ثبت تخلف و کنترل سرعت در حرکت می باشد ما چاره ای نداریم جز این که این بخش را در کشور توسعه دهیم. باید زمینه بروز تخلف را از بین برد یعنی کاری انجام دهیم که مردم مجبور به تخلف نشوند.

وی گفت: وزارت صمت و دستگاه های این حوزه باید موتورسیکلت ها را طوری طراحی کنند که از قدرت مانور آن ها بکاهند و قدرت موتور و شتاب و... متناسب با نوع کاربری آن تعریف شود.

کد خبر 4696808

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی