استاندار: مسئولان خراسان رضوی از فرصت سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنند


استاندار: مسئولان خراسان رضوی از فرصت سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنند

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرستان های سبزوار و جوین افزود: مسئولان دستگاه های دولتی در خراسان رضوی تا جایی که امکان دارد از اختیارات خود برای حل مشکلات بنگاه های اقتصادی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که مسئول اجرایی اختیارات کافی برای حل مشکلات بنگاه های اقتصادی نداشته باشد، استانداری با همکاری دستگاه ها و مکاتبه با وزیر مربوطه موضوع را برای رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران حل می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تاکنون نشست اقتصاد مقاومتی در ۲۸ شهرستان این استان برگزار شده که به زودی در دو شهرستان دیگر نیز این نشست برگزار می شود.

علی رسولیان افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرهای مختلف این استان توانسته برای توسعه منطقه ای گام اساسی بردارد و مشکلات سرمایه گذاران را رفع کند.

وی با اشاره به مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نیز اظهار داشت: با اجرای "الگوی مثلث توسعه اقتصادی" تاکنون ۷۵۴ تفاهمنامه سرمایه گذاری در این استان امضا شده است.

وی گفت: بیش از ۹۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در حال انجام است.

رسولیان افزود: اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با همراهی تمام ارکان آن و پیگیری مستمر فرمانداران شهرستان ها شکل گرفته و ضمن ایجاد تعامل حداکثری و سازنده، بستر امید آفرینی را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: حوزه اقتصادی به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی باید نقش آفرینی اساسی در تمام شهرستان های خراسان رضوی ایفا کند از این رو باید با یک طرح نو و بهره گیری حداکثری از توان مردم، در مسیر اقتصاد مردمی گام برداشت.

در این نشست مشکلات برخی بنگاه های اقتصادی در حال ساخت در شهرستان های سبزوار و جوین بررسی شد.

بیشترین مشکلات این واحدها نبود زیر ساخت های مناسب از جمله راه، برق و گاز است که برخی از آنها در این نشست رفع یا از طریق وزارتخانه های مربوطه پیگیری می شود.

۷۵ نشست اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون برگزار شده که برخی از آنها برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده است.

۴۱ جلسه از این تعداد با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی بوده که بیشتر این نشست ها در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی انجام شده است.

بر اساس طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به "مثلث توسعه اقتصادی" این استان به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.

در طرح مثلث توسعه اقتصادی سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در این مثلث قرار گرفته اند.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار