70 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان دایر شد


70 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان دایر شد

به گزارش ایرنا مسعود خداپناه روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران در سرسرای اداری این دانشگاه بیان کرد: ۶۰ درصد رشته ها در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این رشته های جدید ۲۴۰ کد رشته با ۱۸ مرکز علمی ، کاربردی برای دانشجویان فعال است افزود: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی از ۲۸ مرداد و در مقطع کارشناسی از دوم شهریور انجام می شود.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت آموزشی و ماموریت گرایی در چند سال گذشته در دستور کار این دانشگاه قرار داشته به گونه ای که تعداد مراکز علمی ، کاربردی از بیش از یک هزار واحد به بیش از ۵۰۰ واحد رسیده است.

خداپناه گفت: در راستای ارتقای کیفیت بخشی به مراکز علمی، کاربردی، مراکز ضعیف و بدون کیفیت آموزشی اصلاح و دارای اساسنامه شدند.

وی ادامه داد: سطح بندی مراکز زیر پوشش این دانشگاه از پارسال با ۵۵ معیار و ۱۸۰ نشانگر در زیر بخش های آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، پژوهشی، تجهیزات و امکانات آغاز شد و خوزستان یک رتبه چهار، ۶ رتبه ۲ و ۱۰ رتبه سه کسب کرد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در بهمن ۹۶، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی نباید دانشجو پذیرش کنند که هفت مرکز در خوزستان شامل ۲ مرکز جهاد کشاورزی اهواز و دزفول، ۲ مرکز فنی و حرفه ای اهواز و دزفول، مرکز خبر، مرکز میراث فرهنگی و بهزیستی مشمول این مصوبه شدند.

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی خوزستان گفت:برای ایجاد مراکز جدید جایگزین هیچ محدودیتی نداریم و راه اندازی مرکز پتروشیمی دانشگاه و یک مرکز در خرمشهر در حوزه ناوبری و دریایی در دست پیگیری است.

خداپناه اضافه کرد: از جمله تفاوت های دانشگاه علمی، کاربردی با دانشگاه های دیگر وزارت علوم این است که دفتر گسترش و ایجاد رشته های جدید در دانشگاه فعال است بنابراین سرعت تصویب رشته های تحصیلی در این دانشگاه بیشتر از دانشگاه های دیگر است.

وی ادامه داد: هم اکنون هفت مرکز علمی کاربردی در خوزستان، دارای مرکز کارآفرینی هستند و دانشجویان و مدرسان می توانند فعالیت کنند و در صورت داشتن اختراع و ابتکار و تایید شدن درمرکز و واحد استانی، ستاد دانشگاه تا ۵۰۰ میلیون ریال وام با نرخ بهره برای به ثمر نشستن فعالیت آنها اختصاص می دهد.

وی به فعالیت کلینیک اشتغال اشاره کرد و افزود: فعالیت های این کلینیک در سال جدید با حضور متخصصان و کارآفرینان افزایش می یابد و تلاش می کنیم تا دانشجویان به خودباوری و توانمندی بیشتری برای تاسیس شرکت و انجام کار جمعی دست یابند.

خدا پناه بیان کرد: این دانشگاه از ابتدا نسل سوم و مهارت محور بوده و نزدیک ترین مسیر را برای تبدیل علم به ثروت انتخاب کرده است و امید است با شناسایی نیازهای جامعه و رفع آنها به دانشگاه نسل چهارم تبدیل شود.

۳۰۰۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟