درصورت وقوع جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه چه اتفاقی می افتد؟


درصورت وقوع جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه چه اتفاقی می افتد؟

شفقنا- به نظر نمی رسد در حال حاضر جنگ تمام عیار هسته ای میان آمریکا و روسیه رخ دهد زیرا دو کشور مرزهای دقیقی را در رقابت نظامی میان یگدیگر در نظر می گیرند اما سناریوی تقابل هسته ای دو کشور در صورت وقوع، سناریویی هولناک خواهد بود. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اللواء، روزنامه «دیلی میل» […]

درصورت وقوع جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه چه اتفاقی می افتد؟

شفقنا- به نظر نمی رسد در حال حاضر جنگ تمام عیار هسته ای میان آمریکا و روسیه رخ دهد زیرا دو کشور مرزهای دقیقی را در رقابت نظامی میان یگدیگر در نظر می گیرند اما سناریوی تقابل هسته ای دو کشور در صورت وقوع، سناریویی هولناک خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اللواء، روزنامه «دیلی میل» انگلیس با طرح این سوال که در صورت وقوع جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه چه اتفاقی رخ می دهد، می نویسد: در صورت وقوع چنین تقابلی، جهان شاهد عواقب فاجعه باری خواهد بود زیرا وقوع این جنگ هولناک، ۱۰ زمستان هسته ای را در پی خواهد داشت و دمای زمین و نوری که به سیاره زمین می رسد، به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

دیلی میل به نقل از پژوهشی که در دانشگاه راجرز آمریکا منتشر شده، آورده است: درگیری تمام عیار هسته ای میان مسکو و واشنگتن باعث انتشار ۱۴۷ میلیون تن دوده در اتمسفر می گردد؛ ماده ای که عمدتاً از ذرات کربن و سوختن ناقص هیدروکربن ها تشکیل می شود.

براساس این گزارش، در همین راستا، جنگ هسته ای باعث می شود نور خورشید تا حد زیادی مسدود شود و گرمای هوا به شدت در زمین سقوط می کند و چه بسا به ۹ درجه سانتی گراد برسد.

«جوشوا کاوب» محقق دانشگاه راجزر در نیوجرسی آمریکا به همراه شماری از همکارانش، تاثیرات آب و هوایی ناشی از جنگ میان دو قدرت هسته ای را برآورد کرده اند و معتقدند که قدرتهای بزرگ هسته ای جهان به خوبی از این مسائل آگاه هستند و خطرات ناشی از درگیری هسته ای میان آمریکا و روسیه را می دانند اما به صرف دانستن این موضوع کافی نیست بلکه ایجاب می کند که آنها زرادخانه های هسته ای خود را کاهش دهند.

خبر را در اللواء ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان