پرداخت وام اشتغال روستایی با کار کارشناسی


پرداخت وام اشتغال روستایی با کار کارشناسی

خبرگزاری آریا- پرداخت وام اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی مبتنی بر کارکارشناسی و استدلال بوده است.

پرداخت وام اشتغال روستایی با کار کارشناسی
خبرگزاری آریا- مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: پرداخت وام اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی مبتنی بر کارکارشناسی و استدلال بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، منوچهررضایی با موضوع بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری افزود: این طرح پس از بررسی و توجه به تمامی ابعاد مسئله از قبیل شناسایی ظرفیت ها و مزیت های متنوع اقتصادی، بازار فروش محصولات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسیاری موارد دیگر به مرحله اجرا در آمده است.
وی در ادامه از وجود 38 هزار روستا با 20 میلیون نفر جمعیت روستایی در کشور خبرداد و اظهارداشت: روستا ها نقش مهمی در تولید، اشتغال و کار آفرینی در جامعه دارند.
مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بیش از 90 درصد اعتبار وام روستایی در مناطق روستایی پرداخت شده است.
وی افزود: وام روستایی در حال حاضر از طریق سه بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید پرداخت می شود.
رضایی تصریح کرد: افراد برای خاطر جمع شدن از اینکه وام مورد نظر در مناطق روستایی پرداخت شده می تواند اسامی دریافت کنندگان تسهیلات روستایی را از طریق این چهار بانک دنبال کنند و از طرفی به دستور «محمد شریتعمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لیست تمامی دریافت کنندگان تسهیلات مزبور در سایت این وزارتخانه درج شده است.
وی گفت: این که گفته می شود وام اشتغال روستایی در مناطق روستایی پرداخت نشده به هیچ وجه حرف دقیقی نیست.
مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در خصوص طرح اصلاح قانون حمایت از تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در مجلس نیز افزود: این اصلاحیه مربوط به این نیست که طرح اشکال دارد بلکه به موانع و مشکلاتی که باعث کندی سرعت حرکت طرح شده مثل تعیین اسامی بانک ها در قانون ربط پیدا می کند بنابراین یکی از نکاتی که قرار بر اینکه اصلاح شود همین موضوع است.
وی اظهارداشت: اسم سه بانک و یک صندوق از قبیل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید در قانون ذکر و باعث ایجاد محدودیت و به نوعی انحصار شده است.
رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا اسم این سه بانک و یک صندوق در قانون آماده است، یادآورشد: برداشت اهالی خانه ملت این بوده که بانک ها و صندوق نامبرده بیشترین تعامل و ارتباط را با روستا داشته و می توانند بهتر عمل کنند به همین دلیل انتخاب شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد