برکناری مدیرعامل ایران خودرو ؛ مدیرعامل جدید چه کسی است؟


برکناری مدیرعامل ایران خودرو ؛ مدیرعامل جدید چه کسی است؟

سخنگوی دولت از برکناری مدیرعامل ایران خودرو خبر داد و عباس علی آبادی را به عنوان جایگزین هاشم یکه زارع در مقام مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو معرفی کرد. علی ربیعی، سخنگوی دولت دقایقی قبل اعلام کرد هاشم یکه زارع به دلیل تغییر قیمت خودرو از سمت خود برکنار شده است و عباس علی آبادی... نوشته برکناری مدیرعامل ایران خودرو ؛ مدیرعامل جدید چه کسی...

سخنگوی دولت از برکناری مدیرعامل ایران خودرو خبر داد و عباس علی آبادی را به عنوان جایگزین هاشم یکه زارع در مقام مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو معرفی کرد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت دقایقی قبل اعلام کرد هاشم یکه زارع به دلیل تغییر قیمت خودرو از سمت خود برکنار شده است و عباس علی آبادی جایگزین وی خواهد بود. خبر برکناری مدیرعامل ایران خودرو در حالی اعلام شده است که تغییر مدیرعامل این گروه خودروسازی می‌بایست با رای اعضای هیئت‌مدیره این شرکت خودروسازی داخلی انجام شود.

2 مدیر ایران خودرو بازداشت شدند

در کنار انتشار خبر برکناری مدیرعامل ایران خودرو، دو نفر از مدیران این خودروساز داخلی نیز طی روزهای گذشته توسط مراجع قضایی بازداشت شدند و از روز گذشته در بخش مالی ایران خودرو یک تیم بازرسی استقرار پیدا کرد. گفتنی است یکی از معاونان ایران خودرو در کنار یکی از مدیران این شرکت خودروسازی در روز گذشته از مقام خود عزل شده و سپس توسط مراجع قضایی بازداشت شدند. طبق اعلام خبرگزاری‌ها احتمال بازداشت مدیران خودرویی طی روزهای آینده وجود دارد.

علی آبادی مدیرعامل ایران خودرو شد

برکناری مدیرعامل ایران خودرو ؛ مدیرعامل جدید چه کسی است؟

عباس علی آبادی

عباس علی آبادی که آن را به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو معرفی می‌کنند، متولد سال 1340 بوده و هم‌اکنون در مقام مدیر عامل اجرایی گروه مپنا فعالیت دارد. علی آبادی از سال 1388 به عنوان مدیرعامل اجرایی گروه مپنا فعالیت خود را شروع کرد و در کارنامه وی ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشترا نیز دیده می‌شود. مدیرعامل جدید بزرگترین شرکت خودروسازی ایران فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است.

عباس علی آبادی سابقه تدریس درس‌های مختلف مهندسی مکانیک و موضوعات مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور را در کارنامه خود دارد. از سوابق کاری و مدیریتی علی آبادی می‌توان از فعالیت در جهاد سازندگی، مدیریت‌عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون 3 نام برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته از اشعار سعدی