آغاز مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر از امروز


آغاز مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر از امروز

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از آغاز مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر سراسر کشور از امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران خبر داد.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی،‌ هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش فارس درباره برگزاری سی و هفتمین دوره از مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر سراسر کشور که در تهران برگزار می‌شود، گفت:‌ در حوزه دختران از امروز تا 31 مرداد در خدمت 1070 نفر از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری در رشته‌های ادبی، پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و هنرهای آوایی، دستی، تجسمی و همچنین هنرهای نمایشی خواهیم بود.

وی افزود:‌ در مدتی که دانش‌آموزان در اردوگاه شهید باهنر تهران حضور دارند، کلاس‌های ویژه‌ای برای آنان در نظر داریم تا دانش و اطلاعاتشان بالا برود؛ نکته دیگر اینکه کارگاه‌های ویژه‌ای با حضور اساتید بنام و توانمند برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند از توانمندی‌های تجربی اساتید بهره‌مند شوند، با تجارب استان‌های دیگر آشنایی پیدا کنند و در مسابقه‌ای شرکت یابند.

مدیرکل فرهنگی،‌هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اضافه کرد: سیاست ما به گونه‌ای است که می‌گوییم تمام افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند از نگاه ما به عنوان برگزیده هستند؛ کار مهم امسال این است که در فرهنگسرای صبا آثار دانش‌آموزان در حوزه هنرهای دستی و تجسمی به نمایش گذاشته شده است و شهروندان می‌توانند تا 31 مرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.

رمضانی اظهار کرد: خوشبختانه اساتید بنامی که در این نمایشگاه شرکت کردند اعتقادشان بر این بود که آثار دانش‌آموزان فراتر از سن‌شان است و این موضوع نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در این حوزه اقدامات مناسبی انجام داده است؛ یکی از کارهای خوب صورت گرفته بازی‌های رایانه‌ای و ساخت آن است که برگزیدگان این حوزه در مراسم حضور دارند.

وی ادامه داد:‌ اعتقاد ما بر این است که استکبار جهانی می‌خواهد فرهنگ غلط و نگاه استکبارگرانه و استعماری خود را در این بازی‌ها به بچه‌ها منتقل کند؛ در این راستا طی تفاهم‌نامه‌ای که با انستیتو بازی‌های رایانه‌ای داشتیم، کلاس‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان برگزار خواهیم کرد و افراد برگزیده نیز معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگی،‌هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که هنر یک مهارت است و این مهارت هم می‌تواند منجر به شادی و نشاط جامعه شود و هم دانش‌آموزان می‌‌توانند با این مهارت به اقتصاد جامعه کمک کنند.

وی افزود: سیاست جدی ما بر این است که شرایطی فراهم کنیم تا این ریل ادامه یابد و با هماهنگی‌های صورت گرفته، دانش‌آموزان دختر و پسری که امسال به عنوان چهره‌های ملی انتخاب شدند به عنوان همیار مربی انجمن کانون‌های فرهنگی و تربیتی معرفی خواهند شد و به دیگر دانش‌آموزان آموزش ارائه می‌کنند که این اقدام نیز نوعی کمک اقتصادی به این دانش‌آموزان است.

رمضانی گفت:‌ معتقدیم باید فرایند آموزش دادن و آموزش گرفتن را بین دانش‌آموزان فرهنگ سازی کنیم و این امر امسال انجام خواهد شد؛ بنده از همین تربیون از همه خبرنگاران درخواست و خواهش می‌کنم از نمایشگاه هنرهای تجسمی و دستی بازدید به عمل آورند تا در جریان باشند که دانش‌آموزان چه آثار ارزشمند و گرانقدری را به نمایش درآوردند.

وی با اشاره به اینکه علاقه دانش‌آموزان به سرودها و پوشش محلی بسیار زیاد شده است، افزود: اکنون شاهدیم که دانش‌آموزان اجراهای بسیار خوبی با توجه به زبان اصیل و بومی خود ارائه می‌کنند که واقعا قابل تقدیر است؛ امسال اقدام خوبی برای اولین بار با همراهی دانش‌آموزان صورت گرفت تا دانش‌آموزان بتوانند در حوزه دفاع مقدس شعر بسرایند و سرود بخوانند.

مدیرکل فرهنگی،‌هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اذعان کرد: در مرحله گذشته استان مازندران در حوزه دفاع مقدس به عنوان برتر در حوزه سرود محلی برگزیده شد و استان اصفهان به عنوان سرود دفاع مقدس تلفیقی برگزیده شد.

رمضانی گفت: ان‌شاءالله پس از پایان جشنواره در مراسم اختتامیه استان‌هایی که در حوزه دفاع مقدس، سروده ارائه کنند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و اعتقاد ما بر این است که هنر باید به تقویت روحیه انقلابی‌گری و روحیه علاقه به نظام و کشور بینجامد. به همین خاطر هنر برای تربیت است و در این مسیر در حال برداشتن قدم‌های بسیار خوبی هستیم تا منجر به تربیت دانش‌آموزان توانمند و علاقه‌مند به ارزش‌های نظام و انقلاب شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان