به گزارش افکارنیوز،

این روزها در لبنان، حرف و حدیث از تحریم‌های جدید آمریکا علیه متحدان حزب‌الله است.

اخبار بین الملل- روزنامه الاخبار نوشت «شایعات تحریم آمریکا علیه متحدان حزب‌الله بخصوص نزدیکان آن مثل حزب التیار الوطنی الحُر، تیّار المردة و الحزب السوری القومی الاجتماعی، افزایش یافته است. طبق شایعاتی که دوستان آمریکا (در لبنان) رواج می‌دهند، تحریم‌های آمریکا شامل تُجار و وزرای مسیحی و کسانی خواهد شد که آمریکا آنان را به کمک کردن به حزب الله متهم می‌کند».

الاخبار توضیح داد: گام‌های بعدی آمریکا برای تشدید فشار بر حزب‌الله و شخصیت‌های [سیاسی] شیعه در لبنان، در مرحله آتی شامل احزاب و شخصیت‌های مسیحی خواهد شد؛ کسانی که گرد حزب‌الله و سوریه می‌گردند.

این روزنامه علت این مسئله را «تشدید فعالیت لابی فشار در آمریکا» دانست که در بحبوحه انتخابات آمریکا و تنش میان واشنگتن و تهران و فشار روزافزون اسرائیل بر حزب‌الله و متحدانش در لبنان، موفق شده این مسئله را در برنامه واشنگتن بگذارد.

الاخبار نوشت، دوستان آمریکا در لبنان معتقدند که این گام‌های احتمالی آمریکا باید به تغییر مستقیم در مدیریت حکومت لبنان منجر شود چرا که تحریم عناصر شیعه نزدیک به حزب‌الله هر چند هدف‌های مستقیمش را محقق کرده اما تا زمانی که حلقه مالی و اقتصادی بزرگتر آن هدف قرار نگیرد، مؤثر نخواهد افتاد. از نظر آنان، گام‌های آتی باید مؤثر بیفتد.

این روزنامه پیش‌بینی کرد که در صورت تحریم مسیحیان نزدیک به حزب‌الله، تقابل میان آمریکا و حزب التیار الوطنی الحر به ریاست میشل عون که رئیس جمهور است، افزایش خواهد یافت؛ امری که به گفته الاخبار از دهه نود قرن گذشته، بی‌سابقه است.

در همین ارتباط، هاشم صفی‌الدین عضو شورای اجرایی حزب‌الله، با «ظالمانه» خواندن اقدامات و تحریم های آمریکا،‌ تصریح کرد که اقدامات آمریکا چیزی را در واقعیت تغییر نمی‌دهد.

دیروز همچنین «محمد عبدالحمید بیضون» وزیر سابق برق لبنان و نماینده پارلمان این کشور به روزنامه الشرق الاوسط گفت که آمریکا به دنبال تحریم وزرای خارجه کشورهای نزدیک به حزب‌الله است .