خودروسازان توان متخصصان ایرانی را باور کنند


خودروسازان توان متخصصان ایرانی را باور کنند

عصر خودرو- رئیس پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: خودرو ساز ما در گذشته نیم نگاهی به خارج از کشور داشت و با تامین نیازهای خودش، اقدام به مونتاژ خودروها می کرد، در حالی که اکنون باید برای رفع این مشکل خود اتکایی و خود باوری در کشور ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمدرضاصادقی رئیس پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی اظهارداشت: بسیاری از صنایع ما مانند نفت، پتروشیمی وابسته به شرکت های خارجی بودند. همچنین در بحث خودرو، امروز ما مواجه با تحریم هستیم. خودرو ساز ما در گذشته نیم نگاهی به خارج از کشور داشت و با تامین نیازهای خودش، اقدام به مونتاژ خودروها می کرد. در حالی که اکنون باید برای رفع این مشکل یک خود اتکایی و خود باوری در کشور ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این خودباوری همواره در جهاد دانشگاهی وجود داشته است. هر زمانی که دولت این اعتماد را کرده و دستگاه اجرایی این وظیفه را به دوش جهاد دانشگاهی گذاشته، این نهاد به درستی توانسته است از پس تمامی این وظایف برآید.

وی در پایان گفت: امروز این تهدیدهایی که از سوی کشورهای مختلف جهان بر علیه ایران وجود دارد( تا احساس بکنند با اعمال این فشارها می توانند ملت و دولت ایران را از پا در بیاورند)، می تواند تبدیل به فرصتی بشود تا ما بتوانیم با اتکا به نیروهای داخلی، جوان و پر انرژی به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: ما پیش از این در حوزه های مختلف خام فروشی انجام می دادیم. همه فرآورده های طبیعی، سوخت های فسیلی، گاز، نفت، سنگ و معدن و حتی اقلام کشاورزی و گیاهان دارویی مان را به صورت خام برداشت و به خارج از کشور صادر می کردیم. بخشی از این توانمندی ها می تواند جایگزین فروش نفت یا سایر نیازهای که هم اکنون در حوزه تکنولوژی وجود دارد، بشود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا