سه دانش آموز هرمزگان به المپیاد نانو اعزام شدند


سه دانش آموز هرمزگان به المپیاد نانو اعزام شدند

بندرعباس- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سه دانش آموز استان به مرحله نهایی دهمین المپیاد نانو اعزام شدند.

محمد قویدل افزود: روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: «سیده کیانا قریشی» و «آریا فرزانه فرد» از ناحیه یک بندرعباس و «نگین دیگ زاده» از ناحیه ۲ بندرعباس جهت شرکت در مرحله نهایی المپیاد نانو عازم تهران شدند.
وی ادامه داد: در مجموع ۹ دانش آموز هرمزگانی با کسب رتبه برتر و حدنصاب امتیاز لازم، از مرحله استانی وارد مرحله دوم کشوری دهمین المپیاد نانو شدند که در نهایت سه نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
وی بیان داشت: در نهایت ۳۰ دانش آموز برتر از سراسر کشور در مرحله نهایی دهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو برای کسب مدال با هم رقابت می‌کنند.
این مسوول یادآورشد: مرحله نهایی المیپاد نانو به صورت یک اردوی علمی و عملی از ۲۶ مردادجاری در محل مرکز پژوهش های علمی و صنعتی ایران آغاز شده و تا دوم شهریورماه ادامه دارد.

قویدل گفت: باتوجه به اعلام باشگاه نانو، شرکت کنندگان در یک دوره فعالیت آزمایشگاهی، کاربرد فناوری نانو در حوزه تصفیه آب را مورد پژوهش و آزمایش قرار می‌دهند و نتیجه نهایی آن براساس نمره آزمون کتبی و نظر داوران برای ارائه شفاهی دستاوردهای پروژه‌های انجام شده تعیین و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
وی درپایان بیان داشت: مهم ترین هدف برگزاری المپیاد دانش آموزی نانو، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در زمینه این علم نوین است.

نخستین آزمایشگاه نانو از سال ۹۴ در پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه یک بندرعباس راه اندازی شد و تا سال ۹۶ تعداد این مراکز به ۹ واحد افزایش یافت.
هم اکنون ناحیه ۱ و ۲ بندرعباس، میناب، سیریک، رودان، جاسک، بندرخمیر، بندرلنگه و پارسیان آزمایشگاه نانو دارند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس