کلاهبرداری دو نرم‌افزار از فیس‌بوک


کلاهبرداری دو نرم‌افزار از فیس‌بوک

ایتنا - این توسعه‌دهندگان بانام‌های لیونموبی در هنگ‌کنگ و جدیموبی در سنگاپور برنامه‌هایی را در گوگل پلی استور عرضه کرده‌اند که بدافزار ویژه‌ای را روی سیستم کاربر نصب می‌کند و طوری وانمود می‌کند که انگار کاربر روی تبلیغات فیس‌بوک کلیک کرده است.

فیس‌بوک اخیرا اعلام کرد که دو توسعه‌دهنده نرم‌افزاری در آسیا را به خاطر کسب درآمد از طریق کلاه‌برداری در تبلیغات تحت تعقیب قانونی قرار داده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، این توسعه‌دهندگان با نام‌های "لیونموبی" در هنگ‌کنگ و "جدیموبی" در سنگاپور برنامه‌هایی را در گوگل پلی استور عرضه کرده‌اند که بدافزار ویژه‌ای را روی سیستم کاربر نصب می‌کند و طوری وانمود می‌کند که به نظر برسد کاربر روی تبلیغات فیس‌بوک کلیک کرده است.
به‌ این‌ ترتیب تعداد کلیک‌های جعلی کاربر روی تبلیغات فیس‌بوک افزایش می‌یابد.

در دادخواست فیس‌بوک آمده است که نرم‌افزارهای عرضه شده توسط این دو کاربر با نام‌های "Power Clean - Antivirus and Phone Cleaner App" و "Calculator Plus" شناخته می‌شوند.
هر دوی این توسعه‌دهندگان از نرم‌افزار خود برای نصب بدافزارهایی استفاده کردند که موجب کلیک‌های جعلی روی تبلیغات می‌شد.
گفتنی است که نرم‌افزار Power Clean بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است و تعداد دفعات دانلود Calculator Plus هم 5 میلیون بار بوده است.
کلاهبرداری دو نرم‌افزار از فیس‌بوک

فیس‌بوک محصولی به نام Audience Network در اختیار دارد که موجب می‌شود تا تبلیغ‌کنندگان، تبلیغات خود را در نرم‌افزارها و وب‌سایت‌هایی نمایش بدهند که توسط گوگل ساخته نشده است.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری از هرکدام از این تبلیغات فیس‌بوکی ساخته شده اندکی پول دریافت می‌کنند که مقدار آن به تعداد افرادی بستگی دارد که روی تبلیغات کلیک کرده‌اند. البته دادخواست فیس‌بوک هنوز نگفته است که این توسعه‌دهندگان از طریق این بدافزار چه مقدار پول به دست آورده‌اند.

فیس‌بوک ادعا می‌کند که این توسعه‌دهندگان قرارداد خود را این کمپانی را نقص کرده و به وجهه فیس‌بوک آسیب‌زده‌اند. همچنین ادعا شده که این کمپانی‌ها همچنین قانون فدرال و ایالتی را در رابطه با کلاه‌برداری نقض کرده‌اند.
البته این شبکه اجتماعی ضررهای متحمل شده را در ماه مارس به تبلیغ‌کنندگان پرداخت کرد و حساب کاربری فیس‌بوک این توسعه‌دهندگان را غیرفعال کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه