برگزاری اجتماع 10 هزارنفری بیعت با ولایت در مسجد جامع بندرعباس


برگزاری اجتماع 10 هزارنفری بیعت با ولایت در مسجد جامع بندرعباس

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان گفت: هم‌زمان با روز غدیر، اجتماع بزرگ علویان تحت عنوان بیعت با ولایت با حضور 10 هزار نفر از مردم شیعه و اهل سنت در مسجد جامع شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد عامری سیاهویی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش غدیر، اظهار کرد: شکست توطئه‌های مختلف دشمن از برکات غدیر، امامت و حکومت در سایه ولایت است.

وی از محبت اهل‌بیت، فرهنگ غدیر و عاشورا و انتظار و ولایت‌فقیه به‌عنوان منابع قدرت نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: هم‌زمان با روز غدیر، اجتماع بزرگ علویان تحت عنوان بیعت با ولایت با حضور ۱۰ هزار نفر از مردم شیعه و اهل سنت در مسجد جامع شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان با بیان اینکه در این آیین ۳۰ نفر از طلاب معمم خواهند شد، عنوان کرد: آیت‌الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا از سخنران این اجتماع هستند.

وی با اشاره به اینکه تجمع و ضیافت ۱۰ هزارنفری غدیر نیز شامگاه عید غدیر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود، اضافه کرد: پخت ۱۸ هزار پرس غذا در کوی ملت، پخت غذا در محلات اسلام‌آباد و چاهستانی ها و دیگر نقاط شهر و شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های عید غدیر است.

حجت‌الاسلام عامری سیاهویی افزود: اعزام ۲۵۰ مبلغ به اقصی نقاط هرمزگان، ویژه‌برنامه نقاشی و بازی با اسباب‌بازی کودکان با تبیین غدیر به زبانی کودکانه در ساحل بندرعباس، حرکت کاروان ۶۰ هزارنفری غدیر از میدان ولایت تا مسجد امام(ره) میناب، بازسازی واقعه غدیر در بخش جغین رودان، بخش سندرک میناب، روستای حسنلنگی بالا در بندرعباس، روستای بناب بخش رویدر بندرخمیر، بستک، مسجد امام صادق(ع) بندرلنگه، بخش دیگری از برنامه‌هاست.

وی، تجلیل از سادات در روستای گورزانگ، اجتماع بزرگ مردمی در روستای کردر، اعزام ۱۴ تیم پزشکی برای ارائه خدمات رایگان درمانی به محلات و روستاهای مختلف شهرستان میناب، پیگیری برای برگزاری جشن ازدواج آسان هزار و ۵۰۰ زوج جوان به نیست از هزار و ۵۰۰ شهید استان، برگزاری جشن ازدواج آسان ۶۵ زوج در روستای سراح بخش احمدی شهرستان حاجی‌آباد را از دیگر برنامه برشمرد.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان افزود: ارائه خدمات پزشکی تخصص قلب، عمومی و دندانپزشکی از ساعت هشت صبح روز غدیر تا شامگاه در درمانگاه حضرت زهرا(س) شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس یکی دیگر از برنامه‌های شاخص است.

وی قرائت خطبه غدیر، انجام عقد اخوت، حضور بانوان ولایی عصر روز غدیر در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس، اجتماع بزرگ ۷ هزارنفری در شهر هشتبندی و اجرای ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی هنری و ورزشی را از دیگر برنامه‌های جشن عید غدیر در هرمزگان ذکر کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!