چالش‌آفرینی دشمن برای اقتصاد ایران در سال 98 ناکام است


چالش‌آفرینی دشمن برای اقتصاد ایران در سال 98 ناکام است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی‌ها و چالش‌آفرینی دشمنان برای اقتصاد ایران در سال 98 با برنامه‌ریزی‌ها و همگرایی داخلی ناکام مانده است.

احمد همتی روز دوشنبه در حاشیه آیین تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای شرکت آریا ترانسفو در شهمیرزاد استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان برای مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا بسیار قابل توجه است و دشمنان به اهدافی که تصور کرده بودند نرسیدند.

وی با بیان اینکه ایران با برنامه‌ریزی‌های اصولی تهدید و فشارهای ایالات متحده آمریکا را به فرصت برای خودکفایی اقتصادی تبدیل کرد، خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی معتقد بودند که تحریم‌ها اقتصاد ایران را در سال ۹۸ با چالش مواجه می کند، اما با درایت و تلاش تمام مسئولان نظام تا این زمان از سال‌ ۹۸ تحریم‌ها راه به جایی نبرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تهدیدهای آمریکا با همدلی و وحدت مسئولان نظام به فرصت تبدیل شده است و تحویل نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالا شرکت آریاترانسفو در استان سمنان نشان از کاهش تاثیرپذیری ایران از تحریم‌ها است.

همتی تصریح کرد: تدبیر رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام برای خنثی‌سازی تحریم‌های استکبار جهانی تاثیرگذار بوده است و با درایت و همدلی، تحریم‌های آمریکا بی اثر شده است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران با تمامی کشورهای جهان رو به افزایش است و ایران اسلامی با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار کرده است.

در این آیین که علیرضا آشناگر استاندار، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و حسن ارگی فرماندار مهدیشهر حضور داشتند، نخستین ترانسفورماتور نیروگاهی توان بالای ساخت شرکت آریا ترانسفو رونمایی شد.

شرکت آریا ترانسفو با ظرفیت تولید ۲۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه‌گذاری ثابت ۷۷۳ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو و با سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای ۸۵۰ نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان قرار دارد.
این واحد در زمینی به مساحت ۹۵ هزارمترمربع و زیربنای ۲۳ هزار مربع در هفته دولت ۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین شرکت آریا ترانسفو قدرت نیز با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت یکهزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۸ میلیون یورو و سرمایه در گردش ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک