ایده های ثروت آفرین جایگزین کسب و کارهای سنتی می شوند


ایده های ثروت آفرین جایگزین کسب و کارهای سنتی می شوند

ایلام - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام گفت: درک این موضوع مهم که مشاغل و پیشه های جامعه ما در حال گذار از سنتی و اداری به طرح های دانش بنیان و ایده های ثروت آفرین هستند باعث می شود جوانان خلاق و افراد دارای فکر و ایده به سمت عملیاتی کردن طرح های خود برای ایجاد رونق اشتغال بروند.

به گزارش ایرنا، احسان جمشیدزاده روز دوشنبه در همایش ایده شو اظهار داشت: اکنون در بیشتر کشورهای دنیا کسب و کارها به سمت اشتغال های نوین مبتنی بر علوم دانش بنیان شکل گرفته است و در سال های اخیر نیز کشور ما به این سمت حرکت کرده است.

وی افزود: یکی از ملزومات جامعه امروزی تغییر نگرش و افکار به مسائل مختلف از جمله مقوله مهم اشتغال است که در این راستا باید با استفاده از تفکرات گروهی و تیمی بتوان یک ایده را از ذهن تا سودآوری عملیاتی و زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد در آن ایده را اجرایی کرد.

جمشیدزاده یادآور شد: فرهنگ کار و تلاش در جامعه ما باید از اداری و پشت میز نشینی به مشاغل خلاقه تغییر کند تا همچون کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه شاهد شکوفایی بسترهای اقتصادی در کشور و جامعه باشیم.

وی حمایت از طرح ها و ایده های نو اشتغال زا را از اهداف و سیاست های مراکز ۱۴ گانه فنی و حرفه ای استان ایلام برشمرد و تاکید کرد: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای از ایده ها و طرح های نوین دانش بنیان حمایت می کند.

** خلاء مهارت آموزی و کار جمعی در نظام آموزشی محسوس است

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی ایلام گفت: در همه کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش و مراکز آموز عالی انواع مهارت های جمعی و تربیت ذهن خلاق دانش آموزان و دانش جویان از اهمیت زیادی برخودار است اما این موضوع مهم در نظام آموزشی کشور ایران یک خلاء آشکار محسوب می شود.

شکرالله شیرخانی افزود: باید دانشجویان و حتی دانش آموزان بعد از فراغت از تحصیل دغدغه اشتغال و کاریابی نداشته باشند و با مهارت هایی که در طول تحصیل فرا گرفته اند پس از اتمام درس با سهولت وارد بازار کار شده و به ایجاد کسب و کار بپردازند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در نظام آموزشی ایران خلاهای زیادی در آموزش مهارت ورزی، تفکر و کار گروهی، یادگیری زنجیره تولید و ایده های خلاقانه به چشم می خورد که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

شیرخانی یادآور شد: باید با خلق ایده های نو زمینه بروز انواع مشاغل نوین سوداور در جامعه فراهم شود و جوانان بعد از اتمام تحصیل برای اشتغال هدفی غیر از مراکز اداری را دنبال کنند و بتوانند وارد بازار کار شوند.

وی بر حمایت جامع و کامل اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی ایلام از ایده های مبتنی بر علوم دانش بنیان کارافرین، کارهای گروهی و اشتغال خانگی تاکید کرد.

** تقویت بخش خصوصی به تقویت و پایداری اقتصاد کمک می کند

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام هم گفت: توسعه پایدار و اشتغال سودآور نیازمند تقویت بخش خصوصی و حمایت از طرح های نوین مبتنی بر علوم و فنون روز است و افراد خلاق و ایده پرداز باید به دانش روز مسلط باشند.

سلیمانی افزود: رمز موفقیت کشورهای دارای اقتصاد قدرتمند اعتماد و حمایت دولت نسبت به بخش خصوصی و تلاش برای اجرای طرح های نوین سوداور است و به واقع اقتصاد دولتی شکننده و ضعیف است.

وی تاکید کرد: ایده های مبنی بر علوم دانش بنیان و خلاقانه و پیاده سازی این طرح ها به واقع نوعی از اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از فکر و امکانات در مسیر درست است.

سلیمانی با بیان اینکه نباید فرصت ها را از دست داد، یادآور شد: باید از پیشرفت علم و فناوری در ایجاد ایده های نو و جدید بهره گیری کرد و ذهن پویا و کنجکاو جوانان در این راه می تواند زمینه ساز بروز انواع پروژه های مبتکرانه و استغال زا باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد اشتغال کشور را مددجویان کمیته امداد کشور تشکیل داده، گفت: این نهاد از ایده ها و کارهای تیمی و گروهی، آموزش، پرداخت تسهیلات می دهد.

به گزارش ایرنا، این همایش با مشارکت شرکت هزاره سوم، کمیته امداد و فنی و حرفه ای و با حضور جمعی از مسئولان و جوانان صاحب فکر و ایده برگزار شد.

معرفی و داوری برخی از ایده ها و مداحی با موضوع عید غدیرخم برگزار شد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک