نیرو‌ی جوان، سرمایه‌ای برای ابلاغ انقلاب اسلامی


نیرو‌ی جوان، سرمایه‌ای برای ابلاغ انقلاب اسلامی

نیرو‌های جوان فعال در حوزه فناوری اطلاعات، سرمایه بزرگی برای حضور در فضای مجازی هستند

نیرو‌ی جوان، سرمایه‌ای برای ابلاغ انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ​آقای سید کمال خرازی در مراسم رونمایی از نسخه‌های روسی، فرانسوی و اسپانیولی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه جریان دفاع از انقلاب به عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است افزود: درواقع اهالی رسانه، رزمندگان انقلاب در صحنه رسانه و ابلاغ کننده ایده‌های انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی با مشکلات زیادی برای رساندن ندای مظلومیت رزمندگان به جهانیان روبرو بودیم گفت:، اما امروز این امکانات افزایش یافته است و به راحتی می‌توان اخبار را به جهان مخابره کنیم و امروز فضای مجازی درحال پیشرفت است و در آن امکانات جدیدی بوجود آمده است.
خرازی افزود:می توان با ورورد و فعالیت بیشتر در حوزه هوش مصنوعی که در شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار است در مسیر تأثیرگذاری بر ذهن‌ها اقدام کنیم و توانایی‌های خود را در آن توسعه بدهیم و بدانیم که چگونه می‌توان بر ذهن‌ها تأثیرگذاشت.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هر انسانی مدل ذهنی خودش را دارد و اگر ما از دریچه چشم آن انسان به آن مسائل نگاه نکنیم آنچه که خود می‌بینیم نمی‌توانیم به او انعکاس دهیم و بر ذهن آن فرد تأثیرگذار باشیم که در این زمینه باید کار‌های بیشتری انجام دهیم.
وی یکی از محور‌های ندای انقلاب اسلامی را آزادی خواهی، مبارزه با سلطه طلبی و استقلال خواهی دانست و افزود: این ویژگی انقلاب اسلامی، جذابیت‌های خاص خود را در همه کشور‌هایی که به دنبال استقلال طلبی مبارزه هستند، دارد. منادی استقلال خواهی جمهوری اسلامی در جهان پیچیده است که باید در این موضوع نیز از طریق رسانه‌ها به جهانیان انعکاس بیشتری داشته باشیم.
آقای خرازی گفت: امروز با سیاست‌های ریاست جمهوری امریکا، وابستگی کشور‌ها به امریکا بیشتر و روشن شده است و اروپایی‌ها یک نوع وابستگی دارند که این وابستگی سرآغازش بعد از جنگ جهانی و ایجاد سیستم مالی جهانی و اعلام شدن دلار به عنوان یک ارز جهانی بوده که از آن موقع نیز سلطه مالی امریکا بر جهان ریخته شده است و در دهه‌های اخیر نیز وابستگی مالی و اقتصادی سایر کشور‌ها به امریکا بیشتر شده است که به همین منظور است امروز ترامپ می‌تواند تحریم ثانویه بگذارد و کشور‌ها را تحت فشار قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه کشور‌های اسلامی منطقه نیز نه تنها امروز وابسته شده‌اند بلکه با تحقیر امریکا روبرو هستند گفت: آنچه که ترامپ درباره عربستان گفت: مورد خوشایندی نبود که این نتیجه وابستگی است.
رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی افزود: ما امروز در برابر زورگویی‌ها ایستاده و پیروز شده‌ایم. به مخیله کسی نمی‌آمد که پهپاد امریکایی را سرنگون کنیم و آن‌ها عکس العملی نشان ندهند، کشتی ما را بگیرند ما عکس العمل نشان بدهیم و آن‌ها کشتی را آزاد کنند. این‌ها قدرت و اقتدار ملی کشورمان را نشان می‌دهد که برای سایر آزادی‌خواهان نیز جذاب است.
آقای خرازی با اشاره به رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در سه نسخه زبانی کشور‌های فرانسه، اسپانیا و روسیه گفت:: این کشور‌ها از نظر ژئوپلیتیک مهم هستند. روسی زبانان که شامل قفقاز و آسیای میانه است یک جمعیت بزرگ را شامل می‌شود، فرانسوی زبانان در اروپا و افریقا هستند که آشنایی آن‌ها با آثار رهبر انقلاب مهم است و بعد از چین، زبان اسپانیایی که پرتکلم‌ترین زبان جهان است و ۵۰۰ میلیون اسپانیولی زبان در جهان وجود دارد که ۶۰ درصد مردم در آمریکای لاتین به این زبان صحبت می‌کنند و در این منطقه نیز انقلاب اسلامی طرفدار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی