گوگل: 1.5 درصد رمزهای عبور کاربران در دستان مجرمان سایبری است


گوگل: 1.5 درصد رمزهای عبور کاربران در دستان مجرمان سایبری است

گوگل اعلام کرده است که 1.5 درصد کل رمزهای عبور کاربران در سایت‌های مختلف در دستان مجرمان سایبی قرار دارد و توصیه‌هایی را در این مورد انجام داده است. در ابتدای سال جاری میلادی، گوگل افزونه‌ی جدید Password Checkup را معرفی کرد. این یک ابزار مفید برای بررسی این است که بفهمید آیا حساب‌های کاربری... نوشته گوگل: 1.5 درصد رمزهای عبور کاربران در دستان...

گوگل اعلام کرده است که 1.5 درصد کل رمزهای عبور کاربران در سایت‌های مختلف در دستان مجرمان سایبی قرار دارد و توصیه‌هایی را در این مورد انجام داده است.

در ابتدای سال جاری میلادی، گوگل افزونه‌ی جدید Password Checkup را معرفی کرد. این یک ابزار مفید برای بررسی این است که بفهمید آیا حساب‌های کاربری شما در وب‌سایت‌های مختلف مورد حمله‌ی مجرمان سایبری قرار گرفته است یا خیر. حالا یکی از سخنگوهای شرکت گوگل اعلام کرده است که 1.5 درصد کل رمزهای عبور استفاده شده توسط کاربران در سطح اینترنت، توسط مجربان دزدیده شده و در دسترس آن‌ها قرار دارد.

افزونه Password Checkup گوگل به پیچیده شدن رمزهای عبور شما کمک می‌کند

زمانی که Password Checkup گوگل را نصب کنید، این افزونه نام‌های کاربری و گذرواژه‌های استفاده شده توسط شما را بررسی خواهد کرد. زمانی که برنامه شناسایی کند اطلاعات حساب‌های کاربری شما در دستان مهاجمان است، شما را با یک پیام هشدار مطلع خواهد کرد. این افزونه ثمره‌ی همکاری گوگل با متخصصان دانشگاه استنفورد است. آن اعتبارات کاربر را ردیابی نمی‌کند و فقط در بین 4 میلیارد نام کاربری-رمز عبور پایگاه داده‌هایی که در اختیار مجرمان اینترنتی قرار دارد جستجو خواهد کرد.

گوگل: 1.5 درصد رمزهای عبور کاربران در دستان مجرمان سایبری است

گوگل توضیح می‌دهد که از میان 21 میلیون اعتبارنامه که به صورت خودکار توسط این افزونه بررسی می‌شوند، 315 هزار مورد آن‌ها دچار حملات مختلفی شده‌اند. البته در این بین استفاده مجدد از گذرواژه یکسان در وب‌سایت‌های مختلف که با وجود هشدارهای مختلف مختصصان همچنان توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، سهم بزرگی از افشا شدن این اعتبارنامه‌ها دارد. گوگل به شما یادآوری می‌کند که رمز عبور هر حساب کاربری باید منحصر به فرد باشد و شما هرگز نباید از همان رمز برای دسترسی به سرویس‌های مختلف استفاده کنید.

گوگل همچنین توضیح می‌دهد که هدف ابزار Password Checkup این است که به کاربران کمک کند گذرواژه‌های ساده‌ی خود را با گذرواژه‌های پیچیده‌ای که دستیابی هکرها به آن‌ها سخت است، جایگزین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر