اخبار سیاسی- اختلاف امری طبیعی میان همه انسانها است و همین اختلاف نظرها است که باعث پویایی و رشد جامعه می شود اما اینکه بدانیم چگونه و در چه مسیری این اختلافات بیان شود موضوع مهمی است که بزرگان کشور باید بیش از دیگران آن را رعایت کنند.
به گزارش افکارنیوز، اکبر طبری به اتهامات مختلف توسط دستگاه قضایی بازداشت می شود ، شخصی که معاونت اجرایی حوزه ریاست رئیس قوه قضاییه سابق بوده و همین موضوع باعث هجمه های مختلفی در فضای مجازی به آیت الله آملی لاریجانی شد، از سو دیگر مطالبی از آیت الله یزدی به عنوان رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شد که حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی ، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است.

وی تصریح کرد: سخنانی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است.
اما همین سخنان باعث موضع گیری آیت الله آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد تا در نامه ای به آیت الله یزدی پاسخ وی را با تندی بدهد.
آنچه در این قضیه مشهود است اینکه اختلافات میان آنها باعث شادی دشمنان نظام و انقلاب و کشور می شود. ضد انقلاب و رسانه های مزدور و قلم به دست استکبار جهانی از این ماجرا خوشحال شده و هورا می کشند و به همین دلیل است که هر شخصی که دل در گرو نظام و انقلاب دارد باید بداند مصلحت کشور چیست. می توان اختلافات را بیان کرد و از حقوق خود دفاع اما آیا این فعل نیاز به رسانه ای شدن دارد؟ آیا اگر دشمن را شاد کردیم جفا به نظام و انقلاب و ولایت نیست؟
رهبری معظم انقلاب بارها و بارها بر موضوع وحدت در کشور سخن گفته اند و حتی در سال 91 در توصیه ای فرمودند: هم اختلافات بین مسئولین مضر است، هم بدتر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤسای محترم هشدار می‌دهم... به آنها هشدار می‌دهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامه‌نگاری‌ها خیلی مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهای جزیی را مایه جنجال و هیاهو و استفاده تبلیغاتی دشمن و خوراک تبلیغاتی رادیوهای بیگانه و تلویزیون‌های بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتی ندارد. مهم این است که همه ما بدانیم مسئولیتی داریم، همه ما بدانیم موقعیت حساسی داریم.
این در حالی است که آیت الله ناصر مکارم شیرازی خطاب به برادران عزیزی که اخیراً در مسائل سیاسی و اقتصادی درگیر شده و نامه‌های تند و تیزی بر ضدّ یکدیگر منتشر ساخته‌اند آمده است: برادران عزیز! تجربه نشان داده که این گونه درگیری‌ها هرگز نتیجه‌ای جز روشن شدن آتش فتنه و اختلاف در میان مردم ندارد.
در پیام آیت الله مکارم شیرازی تصریح شده است: به همۀ شما احترام می گذاریم و متواضعانه تقاضا دارم این باب را به کلی مسدود کنید و به آبروی روحانیت و نظام کمک فرمایید. من به همۀ شما عزیزان دعا می کنم که به این وضع خاتمه دهید و حتی اگر افرادی پادرمیانی کنند تا عزیزان از یکدیگر عذرخواهی نمایند بسیار بجاست.
مهمترین نکته در قضیه اخیر این است که کشاندن اختلافات اینچنینی میان مردم و گل آلود شدن آب باعث سوء استفاده دشمنان شده و ایجاد فتنه می کند.