مشکلات استفاده از خودروهای استیجاری اورژانس اجتماعی در برخی استانها


مشکلات استفاده از خودروهای استیجاری اورژانس اجتماعی در برخی استانها

عصر خودرو- رییس سازمان بهزیستی کشور از مطرح شدن طرح جامع ارتقاء و توسعه سازمان اورژانس اجتماعی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با بیان این‌که اورژانس اجتماعی برنامه مهمی است که در کشور در حال اجراست، گفت: از زمانی که فعالیت خود را آغاز کردم با مشکلات اورژانس اجتماعی آشنا شدم و با توجه به این‌که سازمان بهزیستی براساس برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی است تلاش کردم تا به مشکلات این بخش رسیدگی کنم. سازمان بهزیستی کشور 22 هزار نفر پرسنل شاغل دارد که 4500 نفر پرسنل در بخش اورژانس اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

نیروهای اورژانس اجتماعی خریدخدمتی هستند

وی با بیان این‌که نحوه‌ به خدمت‌گیری این افراد «خرید خدمت» است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سال جاری پرداخت حقوق پرسنل اورژانس اجتماعی است و در واقع با کسری بودجه در این بخش مواجه هستیم، چرا که اعتبارات برای پرداخت حقوق براساس سال 1397 در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که اورژانس اجتماعی به شکل پایلوت در سال 1378 کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: در سال 1380 با تاسیس اورژانس اجتماعی در مراکز استان‌ها این سازمان فراگیر شد و در سال 1386 تا 1387 نیز خودروهای متحدالشکل اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده و در نهایت در سال 1395 به سیستم جی پی اس برای رهیابی مجهز شدند.
استفاده از خودروهای استیجاری بدلیل نبودن خودروی اورژانس اجتماعی در برخی استانها

قبادی دانا با بیان این‌که در حال حاضر در 150 شهر کشور و در شهرهای بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی دائر شده است، توضیح داد: با این وجود در برخی استان‌ها با نبود خودروی اورژانس اجتماعی روبه‌رو هستیم و گاهی کارشناسان از خودروهای متفرقه استیجاری استفاده می‌کنند که این موضوع در کنار کمبود نیروی انسانی مشکلات متعددی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این‌که نسبت به این موضوعات و مشکلات واقف هستیم، از پیگیری‌های سازمان بهزیستی برای حل این مشکلات خبر داد و گفت: به همین منظور جلسات متعددی با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برگزار کردیم تا موضوع استخدام نیروهای اورژانس اجتماعی و ارتقاء و توسعه آن پیگیری شود. امیدوارم بتوانیم در این بخش گام‌هایی را برداریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طرح جامع ارتقاء و توسعه اجتماعی به زودی در هیات وزیران مطرح می‌شود تا با تصویب آن مانند فوریت‌های پزشکی گام‌هایی ارزشمند برداریم.

قبادی دانا با بیان این‌که سیستم ثبت اطلاعات در سامانه اورژانس اجتماعی هنوز به شکل دستی و کاغذی انجام می‌شود، اظهار کرد: نیاز است تا از نرم‌افزارهای مناسب در این خصوص استفاده شود. در حال حاضر شماره تلفن 123 به شکل 24 ساعته در استان تهران پاسخگو است و در سطح شهرستان‌ها نیز بعد از ساعت اداری بر روی مراکز استان‌ها دایورت می‌شود تا به شکل آنکال به تماس‌ها پاسخ داده شود، اما نباید فراموش کرد که پیش از این پوشش 24 ساعته در این خصوص وجود نداشت و این به آن معنا بود که هرکسی نیاز به خدمت روانی و اجتماعی داشت، باید منتظر ساعات اداری باقی می‌ماند، اما با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر 358 مرکز در کشور راه‌اندازی شده است. این مرکز امکانات کمی دارند اما با خرج نیروی انسانی و توان فرد فرد کارشناسان اورژانس اجتماعی کار می‌کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟