کمیته امداد 110 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت می کند


کمیته امداد 110 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت می کند

کرمانشاه- ایرن - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمانشاه گفت: در سال 98 اعتبارات اشتغال کمیته امداد 220 میلیارد تومان است که 110 میلیارد تومان آن به طرح «راهبران کارآفرین» که بتوانند از شغل مددجویان حمایت کنند، اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید جلیلیان روز دوشنبه در نشست خبری که در سرسرای جلسات کمیته امداد کرمانشاه برگزار شد، راهبران کارآفرین را طرحی جدید برای حمایت از ایجاد اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد معرفی کرد و افزود: کارآفرینان، کارخانه داران و شرکت های موفق در مرکز و هسته این طرح قرار دارند و مددجویان کار در تولیدات، فروش و آموزش به آنها وصل می شوند.

جلیلیان در تشریح طرح راهبران کارآفرین اضافه کرد: در این طرح افراد موفق و کارآفرین بنا برنیاز و تقاضای خود در تولید و بازار، به مددجویانی که می توانند با آنها کار کنند، نحوه شروع به کار، تهیه مواد اولیه و نحوه نگهداری تولیدات را آموزش می دهند و بازار توزیع و فروش تولیدات آنها را نیز برعهده می گیرند و در عوض کمیته امداد بخش عمده ای از تسهیلات اشتغالزایی که به هر مددجو (تا سقف ۵۰ میلیون تومان) باید تعلق بگیرد به کارآفرینان پرداخت می کند و این بازی ۲ سر برد برای مددجویان، کارآفرینان و کمیته امداد با اشتغال پایدار است.

وی یکی از مهم ترین مشکلات ایجاد اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را نداشتن تجربه کاری، نداشتن بازار، بازاریابی و فروش دانست که اغلب مواقع باعث شکست پروژه می شود که هم اشتغال و هم منابع را به هدر می دهد و افراد مددجو را نیز مقروض می کند ولی با طرح راهبران کارآفرین، مددجویان تجربه کار، آموزش و بازار فروش و بازاریابی تضمینی می گیرند و دیگر ورشکست نمی شوند.

جلیلیان با بیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از اولویت های اصلی کمیته امداد است، از دیگر برنامه های ایجاد اشتغال پایدار در کمیته امداد را ارائه تسهیلات به شغل های خوشه دار (دارای زنجیره تولید) دانست که بتواند بازار مصرف و تولیدات تکمیلی را تضمین شده داشته باشد.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۰ رسته خوشه دار شغلی در استان شناسایی شده گفت: مشکل عمده اشتغال پایدار در استان و کشور نداشتن خوشه بندی رسته ای است که زنجیره های تولید و بازار مصرف همدیگر را حمایت نمی کند و در نظام توزیع دچار مشکل و در بازار دچار رکود نشوند.

چهار هزار و ۵۰۰ نفر آموزش رایگان فنی حرفه ای دریافت کردند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمانشاه همچنین از اقدام های کمیته امداد برای ایجاد اشتغال پایدار را آموزش رایگان مهارت آموزی به مددجویان برحسب نیازسنجی بازار و نیاز کارخانه ها و شرکت های استان دانست و گفت: سال گذشته طی تفاهم نامه ای که با دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و اداره کل فنی و حرفه ای استان منعقد شد چهار هزار و ۵۰۰ نفر مددجو زیرپوشش کمیته امداد آموزش رایگان مهارت آموزی دیدند.

جلیلیان یکی دیگر از طرح های اشتغال پایدار مددجویان را احداث نیروگاه های خورشیدی در روستاها دانست و گفت: سال گذشته ۵۱ پروژه نیروگاه های (پنل) خورشیدی پنج کیلوواتی در روستاهای استان برای مددجویانی که توان هیچ کاری را نداشتند اجرا شد که ماهیانه برای آنها نزدیک به ۹۰۰ تا یک میلیون تومان سود فروش برق به شرکت توزیع برق در بر دارد و امسال نیز توسعه این طرح در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: کمیته امداد در قالب ۶ مدل اشتغال؛ مشاغل خانگی، خوداشتغالی؛ کارآفرینی، کاریابی، تعامل با کارآفرین و راهبران شغلی برای مددجویان اشتغال ایجاد می کند.

جلیلیان در توضیح مدل اشتغال تعامل با کارآفرینان بیان داشت: در این مدل کمیته امداد مشوق هایی مانند پرداخت ۲ سال حق بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر مددجو به کارآفرینان برای به کارگیری مددجویان کمیته امداد پرداخت می کند.

۷۸ هزار خانوار معادل ۱۷۶ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ع) است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی