فلسفه فرمایشات امام علی (ع) پیرامون انسان الهی و کامل است


فلسفه فرمایشات امام علی (ع) پیرامون انسان الهی و کامل است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: فلسفه فرمایشات امام علی علیه السلام این است که ما یک انسان الهی و کاملی باشیم.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در جلسه درس اخلاق که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل استانداری کرمانشاه با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با تاکید براساس خلقت و فلسفه اشراف مخلوقات بودن انسان افزود: امتیاز ما انسان ها همین خدایی بودنمان است، زیرا براساس فرمایش حضرت علی علیه السلام ما به واسطه تربیت شدگان خداوند می باشیم.

این استاد اخلاق حوزه های علمیه تصریح کرد: موقعیت ویژه ما این است که تربیت شده دست امام علی علیه السلام هستیم ، زیرا حضرت می فرمایند، پیامبر را خدا تربیت نمود، من را پیامبر و مؤمنان هم توسط من تربیت می شوند و این فصل رجحان مومن از غیرمومن است.

وی با اشاره به سخنان دانشمندان اهل تسنن پیرامون امام علی علیه السلام خاطرنشان ساخت: نویسندگان بزرگی همچون عبدالفتاح و ابنابی الحدید معتقدند، خداوند بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شخصی را همانند علی علیه السلام تربیت نکرد، زیرا فرمایش امام علی توحید خالص است.

وی گفت : در پس قرون متمادی می بینیم هیچ کس نتوانست همتای علی علیه السلام سخن بگوید و گواه بر این ادعا نهج البلاغه امام است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز تازه است و سخن برای انسان ها دارد و افراد خاصی مفهوم سخن امام را درک می کنند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عظمت علی علیه السلام بیان داشت: خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و چون علی علیه السلام قرآن ناطق است، پس خداوند در علی علیه السلام هم تجلی نموده و این امتیاز بعد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به احدی جز علی علیه السلام اعطا نشده است.

آیت الله علما با اشاره به عظمتی که با معنویت نصیب انسان ها می شود گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ معنویات شده، زیرا این حفظ معنویات باعث عظمت نظام و مردم ایران گردید و اگر ایران اسلامی با قدرت به استکبار و آمریکا سیلی می زند و آن ها جرأت مقابله ندارند، همین حفظ معنویت در جامعه است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا