کاهش 20 میلیارد ریالی حذف قبوض کاغذی برق در کردستان


کاهش 20 میلیارد ریالی حذف قبوض کاغذی برق در کردستان

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق مشترکان در این استان موجب می‌شود سالانه 20 میلیارد ریال در مصرف هزینه های صنعت برق صرفه جویی شود.

هیوا لهونیان روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده در وزارت نیرو، این طرح صرفه جویی ماهانه ۱۸۰ میلیارد ریالی را در سطح کشور دارد.

وی از اجرای ۷۲ درصدی این طرح در کردستان خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان مرداد ماه جاری طرح یاد شده در کردستان ۹۰ درصد اجرایی شود و تا ۱۵ شهریور به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: تاکنون ۷۵ درصد این طرح در سطح کشور اجرا شده و شماره تلفن همراه و شناسه قبض برق ۳۵ میلیون مشترک جمع آوری شده است.

لهونیان با اشاره به اینکه مشترکان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ایستگاه های مستقر در میادین شهرها اقدام به ثبت مشخصات خود در این طرح کنند، گفت: طرح حذف قبوض کاغذی در راستای الکترونیکی شدن خدمات دولت و با هدف حفاظت محیط زیست و ارائه خدمات سریع به مشترکان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشترکان استان تا ۱۰ شهریور فرصت دارند نسبت به ارسال اطلاعات خود به شرکت توزیع برق اقدام کنند، یادآور شد: شهروندان باید برای ثبت شماره تلفن همراه خود عبارت #شناسه قبض*p* را با شماره تلفن همراهی که قصد ثبت آن را دارند، به شماره ۲۰۰۰۸۷۱۱۲۱ پیامک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از در دست اجرا بودن طرح حذف کاغذی پرونده های مشترکان استان خبر داد و افزود: تا پایان شهریور تمام این پرونده ها از بایگانی حذف و به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

لهونیان به برنامه ریزی برای اجرای طرح چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه (چاوش) در کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح با امکانات و روش‌های مانیتورینگ، ولتاژ شبکه توزیع شناسایی و در نهایت اقدام اصلاحی و کنترل اثربخشی انجام خواهد شد ضمن اینکه مشکلات این بخش رفع می‌شود.

وی اشاره ای به عملیاتی کردن سیستم GIS در شبکه توزیع استان داشت و اظهار داشت: امیدواریم و تلاش می کنیم این طرح تا پایان شهریور امسال به نقطه مطلوب برسد و تا پایان سال ۹۸ کاربردی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: تاکنون ۲۷ خدمت این شرکت به ۲۱۳ دفتر پیشخوان دولت در نقاط مختلف استان واگذار شده است.

لهونیان به عملکرد این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اجرای سه هزار پروژه کوچک و بزرگ با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، واگذاری ۱۹ هزار و ۶۲۳ انشعاب، نصب ۵۱۴ دستگاه ترانس، اصلاح ۲۰۹ دستگاه ترانس و احداث ۱۳۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط از جمله این اقدامات بود.

اصلاح ۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، احداث ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، اصلاح ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و اجرای ۲۰ کیلومتر توسعه روشنایی معابر، از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۷ بود که وی به آن اشاره کرد.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و ادارات خدمات می‌دهد و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط