زنان صدر اسلام نقش تاثیرگذاری در حمایت از ولایت داشتند


زنان صدر اسلام نقش تاثیرگذاری در حمایت از ولایت داشتند

خرم آباد -ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانوداه استانداری لرستان گفت: زنان صدر اسلام نقش تاثیرگذاری در حمایت از امامت و ولایت داشتند.

به گزارش ایرنا ، ناهید پرویزپور روز دوشنبه در همایش نقش زنان در غدیر در سالن جلسات استانداری لرستان با بیان اینکه در واقعه غدیر حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند اظهار داشت: از این مجموع یکهزارو۷۰۰ نفر زن بودند که با امام علی (ع) بیعت کردند.

پرویزپور ادامه داد: بعد از واقعه غدیر بسیاری از مردان حاضر در غدیر خم بر عهد خود پایبند نماندند اما کمتر زنی بیعت خود را با حضرت علی (ع) نقض کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از زنان مهم و تاثیرگذار در تاریخ اسلام حضرت فاطمه الزهراء بودند که با حضرت علی (ع) بیعت کردند و در نهایت نیز جان خود را در راه تثبیت امامت و ولایت از دست دادند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به واقعه کربلا اظهار داشت:حضور حضرت زینب(س) در واقعه کربلا بسیار تاثیرگذار بود و بدون حضور ایشان واقعه عاشورا در عاشورا می ماند و کسی روایتگر عاشورا نبود.

وی بر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: نقش زنان در اسلام و تاریخ معاصر بسیار تاثیرگذار است و باید در مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعال داشته باشیم.

پرویزپور ادامه داد: رشادت ها و حمایت های زنان در اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی باید ذکر شود.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی