آموزش های فنی به بهبودیافتگان مواد مخدر سرمایه گذاری است


آموزش های فنی به بهبودیافتگان مواد مخدر سرمایه گذاری است

یاسوج- ایرنا- ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوعی سرمایه گذاری است که می تواند گام موثری برای کاهش این معضل اجتماعی باشد و گرایش افراد به مواد مخدر را به طور چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، آمار روز افزون گرایش افراد به مواد مخدرهای گوناگون سنتی و صنعتی در یک سیر صعودی قرار گرفته و به گفته کارشناسان مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد آسیبی است که خود آغاز گر سایر آسیب ها و معضلات اجتماعی است.

احد جمالی روز دوشنبه در نشست کمیته مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هزینه کردن برای ارائه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای معتادان نوعی سرمایه گذاری است زیرا بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است که آسیب به آن می تواند جبران ناپذیر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی صنعتی نیست، توصیه می شود مبنای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در آن کاربردی تر شده و در حوزه خدمات باشد.

جمالی بیان کرد: چنانچه نسل ایرانی متناسب با فرهنگ قرآنی تربیت و آموزش ببیند بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر پیشگیری بهتر از درمان این معضل اجتماعی است و باید این مهم در اولویت متولیان امر در این حوزه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سمن ها به عنوان عوامل بازدارنده می توانند نقش موثر و مهمی در کاهش معضل اجتماعی اعتیاد داشته باشند.

وی ابراز داشت: از ظرفیت سمن ها می توان برای سیاست گذاری در این حوزه بهره برد و تدابیر لازم را برای رویایی با این پدیده شوم اندیشید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ایجاد شغل پایدار برای بهبود یافتگان اعتیاد امری ضروری است به گونه ای که از سال ۹۶ تاکنون برای ۲۰۰ نفر بهبود یافته در کهگیلویه و بویراحمد، اشتغال ایجاد شده است.

ناصر رضایی افزود: تسهیلات ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان توسط بانک های متولی ارائه می شود و افراد(بیماران) معتاد می توانند از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۵۴۹ نفر بهبود یافته در استان آموزش های فنی و حرفه ای فرا گرفتند که این آموزش ها شامل پرورش مرغ بومی و محلی،آموزش های فنی و مکانیکی، جوشکاری و دیگر موارد بوده است.

رضایی بیان کرد: هم اینک ۹۶ تشکل فعال در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اشتغال بهبود یافتگان در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند و فعال تر از سال های گذشته اهداف پیش بینی شده در این حوزه را پیش خواهند برد.

سال گذشته چهار هزار و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد که از این میزان چهار هزار و ۷۱ کیلوگرم تریاک و مابقی نیز حشیش، ماری جوانا و هروئین بوده است.
پارسال یک هزار و ۸۴۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند تهیه و توزیع نیز منهدم شد.

۷۹ مرکز درمانی و ۲۱ مرکز اقامتی برای ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌ های اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش