تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چالش جدید مسجد الاقصی است


تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چالش جدید مسجد الاقصی است

خالد القدومی جدیدترین چالش مسجد الاقصی را تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی به بهانه ظاهر انسان دوستانه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «خالد القدومی» در نشست خبری به مناسبت آتش کشیده شدن مسجد الاقصی گفت: مسجد الاقصی و قدس همواره الهام بخش خیزش ها در سرزمین مطهر فلسطین بوده و هست.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: این نهضت یک قرن پیشینه دارد که با قیام علمای اعلام شهر قدس و در راس آنها مفتی حاج امین حسینی علیه اشغالگران انگلیسی آغاز شد و قیام ها یکی پس از دیگری در دفاع از هویت قدس شکل گرفت که در این میان می توان به قیام نبی موسی در سال 1920 و قیام براق در سال 1929 و انتفاضه الاقصی در سال 1933 اشاره کرد. این قیام ها تا به امروز همچنان از سوی جوانان شهادت طلب فلسطینی ادامه دارد که آخرین آنها عملیات دو نوجوان 14 ساله به نام های نسیم ابو رومی و حموده الشیخ است.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به پیشینه تاریخی به آتش کشیدن مسجد الاقصی اظهار کرد: روهان دنیس مایکل، جنایتکار صهیونیستی استرالیایی الاصل است که در بیست و یکم اوت 1969 مسجد الاقصی را به آتش کشید. اسراییلی ها این فرد را دیوانه خواندند. در پی این حادثه، به درخواست استغاثه حاج امین حسینی مفتی وقت فلسطین سازمان همکاری های اسلامی با هدف یاری رساندن به اقصی شکل گرفت.

این مقام مسئول در جنبش حماس ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت 39 سال از آتش کشاندن این مسجد موفق به بازسازی آن شدیم و موضع سیاسی جهان عربی اسلامی در قبال قدس و اقصی و تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی و تغییر ساختار جمعیتی قدس و تقسیم آن همچنان کمرنگ ادامه دارد.

وی با اشاره به جایگاه حقوقی مسجد الاقصی یادآور شد: در پی اشغال مسجد الاقصی در سال 1967 قانون حمایت از اماکن مقدس تدوین شد که در این قانون، اماکن مقدس باید از هرگونه تجاوز و پلیدی محفوظ بمانند. پاسداری و صیانت از آزادی ورود پیروان ادیان گوناگون به اماکن مقدس نیز در این قانون اعلام شده است.

وی ادامه داد: افراط گرایی رو به رشد صهیونیسم به گونه ای است که فتوای مذهبی یهودی که ورود یهودیان به مسجد را ممنوع کرده بود به مجوزی ورود یهودیان به داخل مسجد الاقصی را واجب کرد، به طوری که این موضع گیری در ادبیات و اسناد سیاسی آمریکا نیز رخ داد و اکنون اصطلاحاتی چون کوه معبد به جای مسجد الاقصی به کار می برند.

وی ادامه داد: تحول در ماهیت حفاری ها به طوری که از کاووش به احداث شهرهای گردشگری در زیر مسجد الاقصی تغییر یافته و در نهایت قشر نخبگان سیاسی صهیونیست ها به سمت راست گرایی و رسیدن گروه معبد به پیکره دولت داعیه ساخت معبد در کل مساحت مسجد الاقصی را دارند.

وی در خصوص پروژه مقاومت اظهار کرد: بسیج افکار عمومی علیه تصمیمات ترامپ نشان می دهد که نقش آفرینی های عربی و اسلامی تا این لحظه در ناکام گذاشتن قطعنامه های بین المللی که دولت آمریکا سعی داشت در مورد شهر قدس و مسجد الاقصی به تصویب برساند، نسبتا موفقیت آمیز بوده است.

خالد القدومی تصریح کرد: حضور پر رنگ مردمی در مسجد الاقصی به منظور پاسداری از مسجد در برابر شهرک نشینان تلاش هایی است که تاکنون توانسته است جلوی بسیاری از اقدامات صهیونیست ها را بگیرد. به حمدالله مردم فلسطین آگاه و فهیم هستند و از عزم و اراده آهنین برخوردارند و حاضرند تا هر زمانی که لازم باشد با اشغالگران مقابله کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: مقاومت و معادله بازدارندگی همچنان مسجد الاقصی و قدس را برای دهه های آینده به عنوان سمبل و انتفاضه ها و قیام ها در برابر اشغالگران انگلیسی و صهیونیستی قرار داده است.

وی گفت: جدیدترین چالشی که امروز مسجد الاقصی با آن روبروست، تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و آن هم به بهانه ظاهر انسان دوستانه اعمال می شود. بی شک مردم آگاه فلسطین سدی در برابر این گونه تلاش های مذبوحانه هستند. ملت فلسطین می دانند که چه کسی خیر و صلاح امت را می خواهد و چه کسی درصدد است به واسطه عادی سازی روابط از پشت به این ملت خنجر بزند و ملت فلسطین پاسخ کوبنده ای خواهند داد./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403