طرز تهیه آش دوغ


سفره ترکیه-34

دوستان سلام. به برنامه این هفته خوش آمدید. مثل همیشه به ارائه اطلاعات مختصر از مطبخ ترک و فرهنگ غذایی در ترکیه و آموزش طرز تهیه غذاهای لذیذ ادامه می دهیم.

ماست که یکی از فرآورده های شیری است، جایگاه ویژه ای در سفره های ترکیه دارد. گاه برای تزئین غذاها، گاه به عنوان ماده اصلی غذا و گاه به شکل دوغ بر سر سفره ها حضور دارد. آیا می دانستید که ماست در سایه ترک ها در جهان شهرت یافته و حتی در برخی زبان ها به شکل یوغورت ترکی تلفظ می شود؟ این ماده غذایی مغذی که از قرن 19 در جهان گسترش یافت، قرن هاست که در مطبخ ترک مورد استفاده قرار می گیرد. از این جهت نیز غذاهای بسیاری با کاربرد ماست تهیه می شود. یکی از این غذاها نیز آش دوغ است. امروز طرز تهیه این آش که جزو سوپ های سرد است را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه آش دوغ:

نصف لیوان نخود

یک لیوان گندم

3 لیوان ماست

5 لیوان آب

یک قاشق چای خوری نعناع خشک

نمک

و فلفل سیاه

حالا نوبت می رسد به طرز تهیه آش دوغ:

در مرحله اول نخود و گندم را از یک شب قبل خیس می کنیم. در صورت دلخواه می توانید از نخود آبپز نیز استفاده کنید. نخود و گندم خیس خورده را به خوبی شسته و تا زمانی که نرم شود آبپز می کنیم. سپس می گذاریم تا خنک شود. ماست را به همراه نمک و فلفل سیاه هم زده با نخود و گندم مخلوط کرده و برای سرد شدن در یخچال می گذاریم. پس از اینکه سرد شد روی آن را با نعناع خشک تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان

طرز تهیه آش دوغ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس