راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موجب قطعی اینترنت می شود ؟


راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موجب قطعی اینترنت می شود ؟

ایران اکونومیست- قطع ووصل شدن اینترنت کشور به خاطر مشکل فیبر باعث بروز شایعاتی در میان مردم برای آزمایش دولت در شبکه ملی اطلاعات شده و این مساله اختلالاتی را در اینترنت کشور ایجاد کرده است.مردم می پرسند در صورت راه اندازی اینترنت داخلی تکلیف اینترنت جهانی در کشور چه خواهد شد.

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موجب قطعی اینترنت می شود ؟

محمد صادق مفتح کارشناس امور ارتباطات در گفت وگو با ایران اکونومیست در این خصوص گفت: شبکه ملی اطلاعات مانند شبکه فاضلاب که برای نظام شهری لازم است، برای کشور لازم خواهدبود. نزدیک 75 درصد اطلاعات کاربران ما در داخل کشور تامین می‌شود و به جز مراکز دانشگاهی که برای منابع علمی نیاز به دسترسی خارج دارند اکثر مردم دسترسی داخلی دارند و از منابع داخلی استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از ارتباطات مردم در بستر اینترنت در داخل کشور محقق می‌شود. ما اگر شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم بسیاری از کارها در داخل کشور انجام داده و هزینه ارزی برایمان رقم نمی خورد. همچنین سرعت دسترسی و دانلود ما بالا خواهد رفت.
این کارشناس آی‌تی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات در بسیاری از کشورها مرسوم است واستفاده از آن متداول و دولت‌های ایران هم چندین سال در اهتمام راه‌اندازی آن هستند.
وی افزود: دسترسی به شبکه اطلاعات ملی لزوما به معنای قطع اینترنت جهانی نیست. یعنی هدف قطع اینترنت جهانی نیست و فقط هدف تسهیل ارتباطات و کم کردن هزینه‌ها‌ست تا استفاده از اینترنت را اقتصادی‌تر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟