کارفرمایان به‌کارگیری نیروهای بومی و متخصص را اولویت دهند


کارفرمایان به‌کارگیری نیروهای بومی و متخصص را اولویت دهند

کاشان- ایرنا- معاون برنامه‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان، واحدهای تولیدی و اصناف این شهرستان را جزو موفق‌ترین‌ها در کشور برشمرد و از کارفرمایان خواست تا اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی و متخصص را رعایت کنند.

مسعود خاندایی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری کاشان گفت: بیش از ۸۰ درصد جذب نیروی انسانی این شهرستان در حوزه صنعت بوده و هم‌اکنون در زمینه اشتغال وضعیت خوبی دارد اما بیشترین اعلام نیاز برای نیروهای زیر دیپلم است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش نیروهای غیربومی و اتباع خارجی در شهرستان کاشان افزود: در کنار افزایش آمار بیکاری بین دانش‌آموختگان دانشگاهی، با تداوم این شرایط پیش‌بینی می‌شود که در آینده با کمبود نیروی کار نیز روبه‌رو شویم.

معاون برنامه‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: آمار موجود از به‌کارگیری و حضور بی‌سابقه نیروهای غیربومی و اتباع حکایت دارد که از یکسو نشان دهنده امنیت سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال‌زایی شهرستان است اما از سوی دیگر در آینده می‌تواند مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را به جامعه تحمیل کند.

وی اضافه کرد: جامعه بزرگ دانشگاهی در این شرایط باید با دقت مسائل حوزه اشتغال و مهاجرت‌های شغلی و مسائل کسب و کار را با کمک مسوولان اتحادیه‌های صنفی و صنعتگران بررسی کرده و نتیجه پژوهش‌ها را برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های کلان در اختیار مرکزهای تصمیم‌گیر قرار دهند.

خاندایی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و معیشت مردم اظهار داشت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده بود، کشور به طور قطع در حوزه‌های اقتصادی با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شد اما در شرایط جنگ اقتصادی کنونی همه دست‌اندرکاران باید برای برطرف کردن مشکلات صنایع و رونق تولید و اشتغال بکوشند.

وی همچنین اهمیت رونق مشاغل خدمات‌رسان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برنامه‌ریزی تضمین آینده شغلی بر اساس سند توسعه شهرستان باید صورت گیرد که در این راستا کارخانه‌ها و صنایع بزرگ با توجه به محدودیت منابع انرژی در اولویت نبوده، بلکه در حوزه توسعه خدمات بوده که این امر به دست اتحادیه‌های صنفی می‌تواند محقق شود.

معاون برنامه‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان از جمله در بحث کم‌فروشی یا گران‌فروشی، اصناف و کسبه کاشان را یکی از موفق‌ترین جامعه‌های صنفی کشور برشمرد و یادآور شد: جای افتخار دارد که برخی از اصناف شهرستان تنها با دریافت یک پروانه، بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز هیچ شرکتی نمی‌تواند ادعا کند که درخواستش از سوی فرمانداری پیگیری نشده؛ تیم اجرایی در بالاترین سطح مدیران کاشان برای رسیدگی به مشکلات صنعتگران ورود کرده و اگر مساله‌ای در شهرستان برطرف نشود، موضوع به صورت مستند برای پیگیری مرکز استان انتقال می‌یابد.

نزدیک به ۱۷ هزار واحد و ۴۸ اتحادیه صنفی در کنار بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرستان کاشان وجود دارد.

کاشان با جمعیت افزون‌بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!