شریعتمداری: شستا تا پایان مهرماه به طور کامل به بورس می‌رود


شریعتمداری: شستا تا پایان مهرماه به طور کامل به بورس می‌رود

تهران- ایرنا- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، گفت: مقرر شد تا پایان مهرماه شستا به طور کامل در بورس قرار گیرد و حرکت این وزارتخانه در این خصوص از بنگاهداری به سمت سهامداری خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه خانه ملت، نشست اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تلاش زهرا ساعی رئیس کمیته اجتماعی این فراکسیون به منظور بررسی مشکلات قشر آسیب‌پذیر کشور اعم از زنان سرپرست خانوار، معلولان، کارگران و کودکان کار برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از همراهی فراکسیون زنان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قبل از تصویب قانون برنامه ششم توسعه، آمار دقیق از وضعیت زنان سرپرست خانوار وجود نداشت، ضمن اینکه اقدامات صورت گرفته در این بخش زمانی تکمیل می‌شود که برای جامعیت بخشیدن به آن بتوان سازمانی را به منظور حمایت از این قشر ایجاد کرد، در غیر این صورت این روند ابتر باقی خواهد ماند.

شریعتمداری بیان داد: هم اکنون تنها یک شورا به ریاست معصومه ابتکار که دارای ۶ کمیته بوده در حوزه زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کند، اما این میزان پاسخگوی نیاز جامعه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خانواری این قشر نیست، بنابراین باید راهکاری ارائه شود تا بدون ایجاد بار مالی برای دولت سازمانی ایجاد شود که تحت پوشش این وزارتخانه در این خصوص فعالیت کند.

وی یادآور شد: ایجاد سازمانی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار نمی‌تواند اقدامی در جهت گسترش بدنه دولت باشد، چرا که این موضوع به اندازه‌ای اهمیت دارد که می‌توان تامین اعتبارات لازم برای آن را از طریق کوچک کردن سایر بخش‌ها محقق ساخته و از انجام اقدامات جزیره‌ای در این حوزه که توسط سازمان‌های حمایتی صورت می‌گیرد، جلوگیری کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تامین اعتبارات لازم برای رفع فقر مطلق با تلاش نمایندگان از ۷ هزار میلیارد به ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، یادآور شد که با وجود افزایش تورم گاه تا ۷۰ درصد تحقق این مهم با مشکلاتی مواجه شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از معلولان مترقی‌ترین قانونی است که در این حوزه تصویب و ابلاغ شده است، اظهار داشت: در برآوردهای اولیه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون پیش‌بینی شده بود اما کمتر از یک هزار میلیارد تومان در بودجه برای آن تعیین شد، بنابراین نمی‌توان اقدام مناسبی در این زمینه انجام داد.

شریعتمداری عنوان کرد: هم اکنون ۲۴۵ هزار خانوار نیازمند تحت پوشش این وزارتخانه قرار دارند، رشد ۱۵ درصدی این جمعیت در ۳ ماه اول سال ۹۷ را نشان می‌دهد، ضمن اینکه این وزارتخانه ماهانه بین مبلغ ۱۰۸ تا ۵۱۶ هزار تومان به خانوارهای نیازمند تا ۵ نفری را پرداخت می‌کند.

وی افزود: این وزارتخانه برای حمایت از زنان سرپرست خانوار گروه‌های همیار سرپرست خانوار را در کشور ایجاد کرد، کما اینکه ۱۳۰۰ گروه در سطح کشور در این زمینه فعالیت دارند و ۷ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار عضو این گروه‌ها هستند، از سوی دیگر ۷۷۰ هزار نفر از این زنان تنها در این وزارتخانه شناسایی شده‌اند و همین میزان را نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی کرده، ضمن اینکه این عدد واقعی نیست و باید گام‌هایی در جهت تکمیل این بانک اطلاعاتی برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از راه اندازی وب سایت «دیجی همیار» برای عرضه محصولات تولیدشده توسط این قشر توسط شبکه‌های اینترنتی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل تضامین جهت دریافت تسهیلات بانکی و اجرای برنامه تامین مالی خود با رویکرد بانکداری پیوندی را در بهزیستی آغاز کردیم و برای رفع این مشکل از دو صندوق ضمانت از سرمایه‌گذار کوچک و ضمانت از فعالیت‌های مربوط به تعاونی‌های کشور استفاده کردیم و سایت مربوط به آن نیز ۱۰ روز قبل رونمایی و نتایج آن در هفته تعاون اعلام خواهد شد.

شریعتمداری افزود: هم‌اکنون ۳ هزار و ۶۴۲ گروه خودیار با میانگین ۱۶ نفر در سطح کشور در ۱۵۰۸ روستا، ۱۲ شهرستان و ۲۱ استان کشور مشغول فعالیت بوده و ۵۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان عضو این گروه ها هستند که ۹۳ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند و ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق مالی خود از منابع مردمی جهت تامین اعتبارات اجرای طرح توانمندسازی در این بخش تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۷۹ هزار فقره وام داخلی توسط این گروه‌ها پرداخت شده است و ۳۵۳۵ وام از طریق بانک‌های عامل با ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان به این گروه‌ها پرداخت شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در مورد پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری نتوانسته اند به دلیل پرداخت سهم کارفرما و دولت از محل صندوق هدفمندی یارانه‌ها به حد واقعی برسند، از پوشش ۲۵ درصدی کشور در این زمینه خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در حوزه تامین مسکن معلولان تاکید کرد: تاکنون ۶۵۲۰ خانه معلولان تحویل داده شده، ضمن اینکه بعد از تجلیل از خیرین سراسر کشور در مشهد آنها متعهد شدند که تامین هزینه‌های ساخت ۶۸۰۰ خانه دیگر برای معلولان را متقبل شوند کما اینکه ۱۷ میلیارد تومان در این خصوص ثبت و قرار شد همین میزان مبلغ را نیز این وزارتخانه پرداخت کند، از سوی دیگر برای ساخت ۷ هزار واحد مسکن با قرارگاه خاتم نیز قرارداد بستیم.

شریعتمداری در مورد بیمه اجتماعی زنان و دختران افزود: ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان و دختران روستایی تا پایان سال گذشته تحت پوشش این بیمه و حدود ۱۹۰۰ نفر نیز در سال ۹۸ در حوزه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند، همچنین در مورد اجرای بند (ب) ماده ۷ قانون هدفمندی یارانه‌ها ۵۱ هزار نفر از زنان جامعه شهری بین ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی در ادامه از ایجاد ۹ هزار کارگاه آموزشی در سال ۹۷ برای اطلاع‌رسانی از مزایای تامین اجتماعی در حوزه مهارت‌های کارآفرینی توسط سازمان بهزیستی خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع بر اشکالات عدیده موجود در قانون تعاون اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه اعتبارات لازم برای پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن ۲۰۰۴ نفر از مددجویان را از خانوار مددجویان را تامین کرد، همچنین از ۱۲۴ نفر از فعالان اورژانس اجتماعی که حین خدمت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، قدردانی کرد.

شریعتمداری از حمایت از ۵۶ هزار خانوار دارای فرزندان چندقلو، معافیت سربازی برای سرپرستان خانوار با همکاری دفتر حفاظت فرماندهی کل قوا، تامین بسته های غذایی برای سرپرست خانوارهای دارای بیش از ۳ فرزند، انجام غربالگری سلامت جسمی برای ۷ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در سال ۹۷ و یک هزار نفر از آنها در سال ۹۸، ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار و ۹۳۰ نفر از کارآفرینان سرپرست خانوار، شفاف‌سازی در نحوه اعطای وام های با سود ۴ درصد و بکارگیری ۱۸۰۰ ناظر برای نظارت بر این بخش و تخصیص ۲۰۱ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و جوانگرایی در سیستم مدیریتی از دیگر اقدامات این وزارتخانه یاد کرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درخصوص نحوه فعالیت شستا یادآور شد: قرار بر این شده که تا پایان مهرماه شستا به طور کامل در بورس قرار گیرد و حرکت این وزارتخانه در این خصوص از بنگاهداری به سمت سهامداری خواهد بود.

شریعتمداری با اشاره به آمار مدیران زن در این وزارتخانه عنوان کرد: تعداد مدیران زن در سطح عالی در دولت دوازدهم از ۲ نفر به ۷ نفر، در سطح مدیریت میانی از ۲۱۱ به ۲۷۵ و در سطح پایه از ۶۸۹ نفر به ۹۲۴ نفر افزایش یافته است.

بی‌توجهی به اجرای قانون حمایت از معلولان زیبنده کشور نیست

زهرا ساعی رئیس کمیته اجتماعی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از اهمیت به سزایی برخوردار است، یادآور شد: ما از سال ۹۳ این طرح را به صورت پایلوت در شهرری اجرا کردیم و تلاش شد که به صورت هدفمند و مدون به طور پیوسته اجرا شود، ضمن اینکه در برنامه ششم توسعه نیز برای اولین بار این موضوع لحاظ شد و مقرر شد که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری متولی نظارت بر این بخش باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مطالبات زنان سرپرست خانوار «فانتزی» نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم افزود: هم اکنون لازم است مشکلات این بخش اولویت بندی شود تا این زنان در شرایط اقتصادی کنونی آسیب نبینند، ضمن اینکه این مورد درخصوص زنان بدسرپرست نیز که واقعا از وضعیت نامناسبی برخوردارند، مصداق دارد.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون باید به صورت هدفمند طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در دستور کار قرار دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور شناسایی جامعه هدف برای مهارت‌آموزی آنها در سراسر کشور برنامه ریزی کند، بنابراین می‌طلبد که در همین نشست تحقق این مهم را کلید بزنیم و تمام نمایندگان زن مجلس نیز در قالب نماینده معین روند اجرای این طرح را در کل کشور بررسی کنند.

رئیس کمیته اجتماعی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه از وزیر تعاون خواست تا روند رفع مشکل همسازن‌سازی حقوق بازنشستگان را تسریع بخشد، چرا که در شرایط اقتصادی کنونی با مشکلات عدیده ای مواجهند.

ساعی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان که بعد از گذشت ۱۴ سال در مجلس دهم مصوب شده است، یادآور شد: یارانه کنونی که به معلولان پرداخت می شود، کفاف زندگی آنها را نمی دهد، ضمن اینکه مشکل اشتغال این قشر وضعیت آزاردهنده‌ای برای آنها ایجاد کرده است. همچنین هزینه مسکن و درمان آنها نیازمند رسیدگی است، بنابراین تاخیر در اجرای این قانون زیبنده این کشور نیست.

بیمه خبرنگاران و تامین امنیت شغلی این قشر باید مورد توجه قرار گیرد

فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از وزیر تعاون برای اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر رعایت عدالت جنسیتی در به کارگیری مدیران زن افزود: انتظار داریم آقای شریعتمداری به منظور رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر کشور بازدیدی از حوزه های انخابیه نمایندگان زن در کشور داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به وضعیت خبرنگاران خطاب به وزیر تعاون تصریح کرد: آنچه مسلم است خبرنگاران صدای رسای جامعه هستند و روند شفاف‌سازی در کشور را دیده‌بانی می کنند، بنابراین می‌طلبد که توجه به بیمه خبرنگاران و تامین امنیت شغلی آنها در اولویت دستور کار این وازرتخانه قرار گیرد.

اولادقباد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون کودکان کار، طلاق، حاشیه‌نشینی و... و. به فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

معصومه آقاپورعلیشاهی نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی خواست تا برای رفع مشکل تضامین تسهیلات بانکی ارائه شده به زنان روستایی تدبیری بیندیشد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی از خیرین در جهت رفع مشکلات قشر آسیب‌پذیر کشور در کمک به سازمان بهزیستی وارد عمل شده اند و این می‌طلبد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این افراد به منظور الگو قرار گرفتن آنها در سطح جامعه قدردانی کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی از شریعتمداری برای برگزاری جشن مختص بازنشستگان در حوزه انتخابیه اش قدردانی کرد.

ضرورت ایجاد سازمانی فراگیر جهت پیگیری مشکلات زنان سرپرست خانوار

سهیلا جلودارزاده عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با یادآوری اینکه طرح شناسایی زنان سرپرست خانوار و حمایت از آنها که در برنامه ۵ ساله ششم نیز گنجانده شده، پیش از این توسط آنها در شهرستان ری به صورت پایلوت اجرا شده است، افزود: در گذشته سازمان بهزیستی مراکز مختلفی در سراسر کشور به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار داشت که بعد از گذشت مدتی رو به اضمحلال رفتند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون می‌طلبد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد سازمان فراگیر که همچون بانک اطلاعاتی مشخصات زنان سرپرست خانوار را ثبت کرده و در جهت حمایت از آنها برنامه‌ریزی کند، تلاش کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره بر ضرورت حمایت از زنان سرپرست خانوار تاکید کرد که نفقه این قشر برعهده حکومت بوده، بنابراین باید گام اساسی در جهت توانمندسازی آنها برداشته شود.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشکر از وزیر تعاون به منظور اعتماد به جوانان و شفاف‌سازی در این وزارتخانه افزود: این وزارتخانه باید در گام بعدی بکارگیری زنان جوان در پست های حساس را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی این وزارتخانه نسبت به اجرای قانون اشتغال معلولان تصریح کرد: روند کاریابی برای معلولان سنتی و ناکارآمد است که در پی آن تنها تعداد محدودی از این قشر توانسته‌اند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند، بنابراین این روش نیاز به بازنگری دارد تا کاستی های آن رفع شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون باید از تعاونی‌های کشور حمایت کند، روند فعالیت کنونی آنها را عامل نارضایتی مردم دانست.

وی یادآور شد: وزارت تعاون باید اعتبارات لازم جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند، همچنین برای قراردادهای کارگری سفید امضا تدبیری بیاندیشد.

زرآبادی از شریعتمداری خواست تا در جهت رفع مشکل تضامین زنان سرپرست خانوار برای بهره مندی از تسهیلات بانکی اقدام جدی انجام دهد.

نمایندگی خدمات بهزیستی در خراسان رضوی ایجاد شود

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با انتقاد از بی توجهی به وضعیت کارخانه فولاد خراسان از سوی وزارت تعاون، افزود: هم اکنون نیشابور فاقد بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی است کما اینکه در گذشته بیمارستان حکیم تامین اجتماعی در پی اختلاف بین دانشکده علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار گرفت.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیشابور با وجود بهره مندی از ۲۴۰ هزار نفر خانواده، فاقد حتی یک پلی کلینیک است. ضمن اینکه به رغم برخورداری از ۹ هزار معلول فضایی برای حمایت از آنها وجود ندارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر تعاون خواست تا درخصوص تامین اعتبارات لازم برای مشاغل خانگی و ایجاد نمایندگی خدمات بهزیستی و اجرای تبصره ۱۸ در استان خراسان رضوی تدبیری بیاندیشد.

آمار طلاق جامعه را با مشکلات اساسی مواجه کرده است

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از وزیر تعاون به دلیل نحوه انتصابات اخیر در این وزارتخانه از شریعتمداری خواست تا از ظرفیت زنان در سطح معاونت و هیات رئیسه نیز استفاده کند، چرا که این اقدامات به نفع منافع ملی است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرای مشاوره و آموزش حین ازدواج، تصریح کرد: آمار طلاق جامعه را دچار مشکل اساسی کرده است، می طلبد به آموزش در این بخش توجه بیشتری شود، هر چند که پیشنهاد افزایش ساعت برگزاری این دوره آموزشی تا ۶ ساعت را تقدیم صحن علنی کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایجاد سازمانی در جهت حمایت از زنان را در قانون برنامه ششم لحاظ کرده اند، خاطرنشان کرد: قرار بود معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را در این سطح ارتقا دهیم که به دلیل بار مالی که برای دولت ایجاد می‌کرد با موافقت مواجه نشد، بنابراین می‌طلبد که این موضوع در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس تقدیم شود تا نتیجه موفقیت‌آمیزی به همراه داشته باشد.

ضرورت استفاده از ظرفیت زنان جوان در سمت های حساس مدیریتی وزارت تعاون

فاطمه سعیدی در ادامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست که بیشتر از ظرفیت زنان برای فعالیت در سمت های حساس مدیریتی این وزارتخانه استفاده کند.

زهرا سعیدی مبارکه عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتصاب مدیر زن به منظور اداره سازمان بهزیستی حوزه انتخابیه‌اش از وی خواست تا وضعت بیمارستان دکتر نوربخش در این منطقه را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن شرایطی را فراهم می‌کند که بتوان از گروه‌های کم درآمد همچون کارگران حمایت کرد، بنابراین می‌توان از طریق برگزاری این مسابقات در مجموعه‌های کارگری به این مهم جامه عمل پوشاند.

قدردانی از وزیر تعاون برای لحاظ جوانگرایی در وزارتخانه

سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تشکر از وزیر تعاون برای لحاظ جوانگرایی و استفاده از ظرفیت زنان در انتصابات اخیر این وزارتخانه در انتقاد به عملکرد رئیس سازمان بهزیستی افزود: بنده به عنوان دانش آموخته رشته مددکاری اجتماعی معتقدم که آقای قبادی دانا با به کارگیری مدیران پزشک در این سازمان در حق مددکاران اجتماعی اجحاف کرده است، چرا که اداره این سازمان نیاز به مدیران پزشک ندارد. بنابراین باید این سیاست تغییر یابد.

نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا یکی از مدیران زن این وزارتخانه را جهت تسریع در روند پیگیری مشکلات حوزه زنان به عنوان رابط به فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وی در ادامه از شریعتمداری خواست تا درخصوص وضعیت تضامین تسهیلات بانک‌ها، سهمیه‌ها و وضعیت تامین اجتماعی تدبیری بیندیشد و یادآور شد: عملکرد وی در شستا و تامین اجتماعی نمره وزیر تعاون در کارنامه فعالیت‌هایش را افزایش می‌دهد.

الماسی تاکید کرد: وزیر تعاون باید برای نحوه انجام آزمایش ژنتیک تدبیری بیندیشد، ضمن اینکه رئیس سازمان تامین اجتماعی باید تعامل بیشتری با نمایندگان مجلس داشته باشد.

کودکان کار باید ساماندهی شوند

ناهید تاج الدین نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با یادآوری اینکه دولت باید نگاه ویژه‌ای به حوزه زنان داشته باشد، تصریح کرد: هم اکنون حمایت از زنان سرپرست خانوار به این دلیل که قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند، از اهمیت به سزایی برخوردار است، بنابراین وزیر تعاون باید توجه به این مهم را در اولویت دستور کار خود قرار دهد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت تعاون نباید در رفع آسیب‌های اجتماعی به مشکلات اقتصادی اشاره کند، چرا که در این کشور برخی شاخه‌های آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که رفع آنها نیازمند تامین اعتبارات نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون خواست تا ساماندهی کودکان کار و رفع مشکلات بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهد.

پروانه مافی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از بی‌توجهی وزارت تعاون نسبت به اجرای ماده ۷۸ قانون برنامه ششم توسعه گفت: مجلس شما را مکلف کرده که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه مشخصی داشته باشید و هر ۶ ماه یکبار نیز گزارشی از روند اجرای این قانون به مجلس ارائه دهید و این در حالی است که تاکنون هیچ گزارشی از سوی این وزارتخانه به مجلس ارائه نشده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت و وزارت تعاون را مکلف می‌کند که تا پایان اجرای این برنامه آمار طلاق را تا ۲۵ درصد کاهش دهد و این در حالی است که تاکنون در این زمینه اطلاع رسانی نشده و اقدام ملموسی نیز صورت نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس