مقام یمنی: امارات از سوی عربستان به شدت تحت فشار است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) ؛ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: انتشار دیرهنگام بیانیه امارات در محکومیت حمله به...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: انتشار دیرهنگام بیانیه امارات در محکومیت حمله به میدان نفتی الشیبه از حجم فشارها بر این کشور حکایت دارد.
محمد علی الحوثی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: امارات قبل از تماس با عربستان درباره (حمله به) میدان الشیبه بیانیه ای منتشر نکرد. اقدام دیرهنگام امارات در محکوم کردن این حمله در مقایسه با موضعگیری های دیگر این کشور کاملا آشکار بود. هر کس این بیانیه را بخواند، به حجم فشارها بر امارات پی می برد. حال این پرسش مطرح می شود که آیا بیانیه امارات حاکی از آن است که این میدان نفتی به عربستان تعلق دارد؟ آیا بیانیه مذکور این موضوع را مدنظر قرار داده است؟
اگر واقعا به دنبال تحقق منافع گروهی هستند، چرا توافق تعز را که زیرنظر سازمان ملل صورت گرفته است، اجرا نمی کنند و به اجرای آن اعتراض می کنند. ترس از ائتلاف توجیه پذیر نیست زیرا زیر نظر سازمان ملل است و حتی اگر اجرا نشود، حمایت ها از جانب ائتلاف ادامه خواهد داشت. اگر تعز و ساکنان آن را دوست دارید، توافقات صورت گرفته در استکهلم برای آغاز حل بحران کافی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...